سرگشتگی و نا بسامانی انسان امروز سوژه آثار هنرمند نقاش

روایت اهورا هاشمی فر از نمایش آثارش در گالری خط سفید


اهورا هاشمی فر، نقاش و از هنرمندان حاضر در نمایشگاه گالری خط سفید، در رابطه با سوژه آثار خود اینچنین گفت: سوژه اصلی نقاشی های من نابسامانی‌های انسان، بی‌هویتی و خودگریزی است و همواره تلاش کرده ام که بخشی از ایده هایم را با مفاهیم و ارزش های اکسپرسیوی رنگ بیان کنم؛ ایده اصلی من در مجموعه حاضر در این نمایشگاه و در سایر کارها نیز همین سرگشتگی و نا بسامانی انسان امروز است و این که پیشرفت تکنولوژی نتوانسته است انسان امروز را سعادتمند کند. وی افزود: شیوه کار من ترکیبی است از سورئال و اکسپرسیونیسم و گاهی احساس می کنم که مفاهیم ذهنی خود را باید در قالب های دیگری همچون فوویسم و انتزاع بیان کنم.

این هنرمند نقاش با اشاره به اینکه در مدیاهای دیگر، تجربه ای نداشته است، بیان کرد: آثارم در این رویداد در ادامه مجموعه های قبلی ام است با این حال همواره تلاش می کنم با تجربه، تکنیک ها و شیوه های گوناگون و حتی مواد و مصالح نو به بیان بهتری برسم. به طوری که ممکن است در ادامه ی این مسیر از مفاهیم و عناصر دیگر و متفاوتی استفاده کنم.

هاشمی فر در ادامه اظهار داشت: وجود گره های فکری و فرمی در طول مسیر امری طبیعی بده و بنده در این موارد سعی میکنم از تجربیات اساتید استفاده کرده و با مطالعه کتاب هایی که در این زمینه انتشار یافته گره های موجود را برطرف کنم. وی گفت: علی رغم مطالعاتی که در زمینه های گوناگون چه فلسفی و چه ادبی و عرفانی داشته ام، نخواسته ام که مستقیما تحت تاثیر اینگونه طرز تفکر ها و اندیشه های خاص قرار بگیرم؛ همواره تلاش نموده ام که تجربه های مطالعاتی ام در ذهنم رسوب نموده و سپس با مراجعه به ضمیر ناخودآگاهف اندیشه هایم را روی بوم بیان کنم.

این هنرمند در پایان گفت: همواره احساس می کنم که نقاشی به عنوان یک ابزار بصری بسیار قدرتمند که می تواند اثری ژرف بر بیننده بگذارد و نیز می تواند در کوتاه ترین زمان با مخاطب ارتباط برقرار نماید؛ از این جهت می خواهم از این ابزار قدرتمند نه به عنوان وسیله ای برای بیان زیبایی مطلق بلکه برای ایجاد ارتباط با انسان های دیگر استفاده نمایم و نیز بر این باورم که هنر نقاشی که زبانی جهانی است می تواند در بالا بردن سطح فرهنگ عمومی جامعه تاثیر به سزایی داشته باشد.

آثار این هنرمند از 16 الی 26 شهریورماه در کنار آثار گروهی از هنرمندان در گالری خط سفید به نمایش گذاشته شد.


logo-samandehi