ساختمان بلومبرگ برنده جایزه معماری استرلینگ 2018


معماران دفتر شرکت چند رسانه‌ای بلومبرگ که کارشناسان معماری آن را یکی از بزرگترین ساختمان‌های سنگی ساخته شده در شهر لندن می‌دانند، برنده جایزه استرلینگ 2018 شدند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایران آرت، جایزه استرلینگ معتبرترین جایزه معماری در بریتانیا است که به معمار ساختمانی داده می‌شود که بیشترین تأثیر را در محیط ساخته‌شده و تکامل حرفه معماری دارد. سابقه این جایزه به سال 1995 برمی‌گردد و از آن زمان تا کنون بدون وقفه به طور سالانه برگزار شده است.

ساختمان بلومبرگ طوری طراحی شده که شما به هنگام قدم زدن هرگز صدای پای‌تان را نمی‌شنوید اما در عوض یک میز بزرگ در این ساختمان طراحی شده که وقتی یک نفر از آن‌سوی میز با شما صحبت می‌کند، به قدری صدایش واضح به گوش‌تان می‌رسد که گویی در کنارتان نشسته است.

مایکل جونز که به همراه تیمش در شرکت فاسر و شرکا برنده جایزه استرلینگ شده است، درباره ساختمان بلومبرگ می‌گوید: ایده این است که آدم‌ها در این ساختمان به جای اینکه در یک مکان خاص بنشینند، متحرک باشند.

مایکل بلومبرگ، مدیرعامل شرکت بلومبرگ درباره هزینه‌های این ساختمان می‌گوید: بیش از یک و نیم میلیارد دلار هزینه ساختن این ساختمان شده است. شاید یک میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون دلار. یک معبد را بازسازی کردیم و یک ایستگاه مترو هم ساختیم.

ساختمان پیش‌رو و خوش‌ساخت بلومبرگ در رقابت با 5 ساختمان دیگر برنده معتبرترین جایزه بریتانیا شد.

logo-samandehi