محمد معمار زاده: در این كارنما هنرمندانی كه باید شركت می كردند جایشان خالی بود


محمد معمار زاده نقاش و از هنرمندانی که به ارایه آثار در دهمین کارنمای پژوهشی انجمن هنرمندان نقاش ایران پرداخته است در رابطه با مجموعه خود در این نمایشگاه گفت: بنده پنج كار كه از دو سال اخیر تا كنون كار كرده ام را به نمایش گذاشته ام؛ این كارها رنگ روغن و ورق طلا است البته نه همه آنها.

وی افزود: این آثار در ادامه آثار قبلی اینجانب است. لازم به ذكر است كه بنده از هنر شرق به خصوص تاریخ هنر كشور عزیزمان متاثر هستم و دوره های مختلف هنر ایران را مطالعه و نقاشی می كنم؛ البته در كمپوزسیون های جدید و مدرن. از ورق طلا در بعضی كارها استفاده شده است؛ چون هنرمندان دوره های مختلف هنر ایران آن را به خصوص در نگارگری به عنوان یك رنگ معنوی استفاده میكردند.




این هنرمند در رابطه با ایده برگزاری دوره ای کارنماها و تفکیک هنرمندان عضو انجمن به سن، بیان کرد: تفكیك هنر مندان به سن خوب است ولی در این كارنما هنرمندانی كه باید شركت می كردند جایشان خالی بود.

معمارزاده به عملکرد هیات مدیره کنونی انجمن اشاره کرد و در ادامه گفت: مسولین برگزاری نمایشگاه زحمت خودشان را كشیدند؛ تابلوها بسته به توان افراد در نگارخانه های مختلف چیدمان شده و این حركت مثبتی بود ولی پیشنهاد میکنم انجمن هنرمندان نیاز به جلسات مختلف با هنرمندان دارد. برای تشویق این عزیزان و دادن امكانات به آنها و فروش تابلوها باید تصمیماتی گرفته شود؛ البته ارگانهای دولتی و وزارت ارشاد نیز باید حمایت كنند.

وی در خاتمه تاکید کرد: برای ادامه این كارنما باید همه هنرمندان شركت كنند به شرطی كه هنرمند حمایت بشود نه اینكه هنرمند همه هزینه ها از جمله آوردن و بردن تابلو، هزینه كاتالوگ و غیره را شخصا تقبل كند.

قابل ذکر است که این نمایشگاه تا روز یکم آبان ماه در محل خانه هنرمندان جهت بازدید عموم مردم دایر خواهد بود.

logo-samandehi