نشستی با معماران برتر سال 97 در خانه صفوی


موسسه ایوان پس از پایان مسابقه جایزه معمار و اعلام برندگان از فرصت استفاده نموده است و با دعوت از برندگان و برگزیدگان این مسابقه و نمایش آثار آن ها، نشستی با عنوان معماران برتر سال با اهداف علمی و فرهنگی بسیاری برگزار کند. که با حضور معماران برتر سال، معماران پیشکسوت، معماران جوان و مطرح اصفهان و ایران، اساتید دانشگاهی، مسئولین کشوری، دانشجویان معماری، پیمانکاران و کارفرمایان و دیگر رشته های مربوطه است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی ایوان، از آنجایی که اثر معماری برخوردار از روح و فرهنگ یک سرزمین،در تجلی کالبدی خود پیام آور بسیاری از عوامل محیطی پنهان جامعه است، موسسه ایوان پس از پایان مسابقه جایزه معمار اعلام نتایج با دعوت از برندگان و برگزیدگان این مسابقات در نمایش آثار آن ها، نشستی با عنوان معماران برتر سال با اهداف علمی وفرهنگی ما را در برابر این پرسش می نشاند: که چگونه می توان باز اندیشی در اندیشه های پیشینیان داشت؟

اهداف و مزایای این رویداد:

- ارتباط و تبادل نظر و اطلاعات بین معماران

- ایجاد ارتباط بین معماران با معماران پیشکسوت

- ایجاد ارتباط بین معماران برتر با کارفرما

- تبادل نظر از طریق پرسش و پاسخ

- اندیشیدن به چگونگی رشد معماری زمینه گرا

- تکوین اندیشیدن به تحول معماری ایران

- بررسی پروژه های برنده از الهامات و ایده اولیه و نحوه طراحی تا اجرا،

- چگونگی همکاری با کارفرما

- چگونگی ارائه راه حل های خلاقانه با استفاده از ضوابط معماری و مصالح مطلوب

- آشنایی با مصالح و خدمات جدید و مدرن در حیطه معماری

- بررسی دلایل موفقیت رتبه های اول (پروژه های برتر)

گفتنی است، نشست معماران برتر در 24 آبان 1396 با حضور معماران از نقاط مختلف کشور در خانه صفوی برگزار شد. در آن نشست ابتدا مراسمی با تلفیق بزرگداشت خانم بسکی و معرفی معماران برتر 96 شروع، که با استقبال بی نظیر دانش آموزان هنرستانی و دبیران آن ها رو به رو شد و مجلاتی بین دانش آموزان و دبیران توزیع گردید. از طرفی حضور مهندس شاپوری (رئیس اداره آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش اداره کل) و معاونان ایشان در این مراسم باعث باشکوه تر شدن و بالا بردن مرتبه علمی این مراسم گردید. حاصل این نشست دو پیامد بارز: یکی شناخت مفهوم گذر از دانش سنتی و دیگری مفاهمه امکان به روز شدن دانش دبیران بود.

در کنار سخنرانی ها نمایشگاهی از آثار معماران برنده و تقدیر شده جایزه معمار در حیاط خانه صفوی برگزار شد. سپس سه معمار برتر سال 96 به معرفی آثار خود پرداختند:

در ابتدا مهندسان مشاور هسته طراحی [فضای چهارم]، سام طهرانچی، باغ کتاب تهران، آقای مهندس نیما آهی به نمایندگی از مهندس سام تهرانچی به توضیح این پروژه پرداختند.

پس از آن گروه طراحی فضا، رویداد، شهر، محمد عرب، مینا معین‌الدینی، الهه حاج‌دایی، مجموعه مسکونی خواب آرام، اصفهان.

در نهایت آشپزخانه آبان، تهران، طراحان : مهندس علی غرقی ، خانم محدثه یونسی و مجید زمانی .که به نمایندگی جناب مهندس علی غرقی به معرفی پروژه پرداختند.


نشست امسال همچون سال گذشته، پس از سخنرانی و معرفی رتبه های اول مسابقه جایزه معمار و سخرانی درباره پروژه هایشان برگزار خواهد شد.

امیر رحیمی و مهندس آرماند درور به ترتیب مدیر و نماینده مجلۀ معمار و کلیه معماران برنده و برگزیده در گروه های عمومی، بازسازی، تک واحدی، مسکونی آپارتمانی به شرح ذیل در این مراسم حضور خواهند داشت:

انسیه خمسه، آرش نصیری، آمنه بختیار، محمد عرب، مینا معین الدینی، کامبیز مشتاق گوهری، حامد بدری احمدی، فاطمه شریعتی، حمیدرضا مظفر، مصطفی امید بخش، زهرا آرمند، سولماز صباغ نوین، هومن تهمتن زاده، مرجان بنایی، حسین صلواتی خوش قلب، بهزاد ریاضی، حمیدرضا گذریان، احسان محمدی، علی بصیری، محسن جعفری، محمد خاوریان، مریم یوسفی، مرتضی ادیب، محمد محمدزاده

در کنار آن نمایشگاهی از آثار شرکت کنندگان برنده و برگزیده در مسابقه جایزۀ معمار 97 برقرار می شود، سپس چهار معمار رتبه اول در چهار گروه عمومی، بازسازی، مسكونی تك‌واحدی و مسكونی آپارتمانی به معرفی پروژه های خود می پردازند.

علاقه‌مندان جهت ثبت نام و حضور در این نشست می‌توانند از طریق سایت https://evand.com/events/memaraward و یا هماهنگی با شماره تلفن 0913803925 تماس حاصل نمایند، و ساعت 16 روز پنج شنبه 24 آبان ماه به خانه صفوی واقع در اصفهان، خیابان خاقانی، حد فاصل خواجه پتروس و وحید، جنب کوچه شماره 31 مراجعه نمایند.

logo-samandehi