روایت رئیس انجمن عکاسان صنعتی و تبلیغاتی از همایش ده روز با عکاسان



همایش ده روز با عکاسان با نمایش آثار اعضای هفت انجمن عکاسی آغاز به کار کرد که یکی از این انجمن ها مربوط به انجمن عکاسان صنعتی و تبلیغاتی است و آثار هنرمندان عکاس متخصص این حوزه را به مخاطبان ارائه داده است.
ولی زاده رئیس این انجمن در حاشیه افتتاحیه همایش ده روز با عکاسان گفتگویی با خبرنگار گالری آنلاین داشته است که در ادامه خواننده آن هستید.

یداله ولی زاده، در رابطه با رویکرد و اهداف این انجمن در همایش « 10 روز با عکاسان» گفت:
این همایش 7 انجمن را در درون خود دارد و هر سال از آنها دعوت به عمل می آورد. ما همگام با سیاست های این همایش حرکت می نماییم؛ این حرکت در واقع مطابق با آن عنوانی است که این همایش هر ساله تعریف کرده و ماهم طبق آن حرکت می کنیم. امسال «چهره ایران» عنوان همایش بود و ماهم سعی کردیم این را در عکس هایمان به نمایش بگذاریم؛ حال علاوه بر این در برنامه ها و نشست هایی هم که داریم، سعی نموده ایم دوباره با همین سیاست داستان را پیگیری نماییم.
ما در این همایش همیشه یک پکیجی را ارائه می نماییم. گالری ما متشکل از تعداد بسیار زیادی از عکس های تبلیغاتی از عکاسان جوان است، امسال یک اتفاق نو داشته ایم و آن حضور دو عکاس از شهر مشهد و شیراز است، همچنین از برنامه های ما دو کارگاه تخصصی است که در سالن شهناز برگزار خواهد شد، چند نشست در گالری خودمان خواهیم داشت که در آن سخنرانان تجربیات شخصی را در میان می گذارند. در مجموع سعی کرده ایم یک برنامه متنوعی را برای دوستداران عکاسی تبلیغاتی در طول 10 روز داشته باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: در این دوره 53 اثر از 26-27 عکاس تبلیغاتی و صنعتی ارائه شده است. امسال در عکس های ما خیلی عکس مواد غذایی دیده می شود. خیلی ها شاید فکر کنند ما از عمد این کار را کرده ایم. ولی واقعیت این است که صنعت و تولید کشور ضعیف شده، واردات کاهش یافته و درواقع یکی از دلایل وجود این موضوع در عکس هایمان شعار خود همایش است همان «چهره ایران» و از طرفی سفارش دهنده ها بیشتر تولید کننده های مواد غذایی هستند یا رستوران ها و... .

ولی زاده در نهایت اشاره کرد: در رابطه با این همایش سالانه اگر آرمانی فکر کنیم، می بینیم باید برنامه های اجرایی خیلی قوی تر از آنچه که الان اجرا می شود، باشد ولی باتوجه به شرایط و امکانات کنونی انجمن، برنامه به بهترین شکل ممکن اجرا شده است. همیشه بهتر از این وجود دارد ولی باید واقع بین بود و به توانایی ها و امکانات در دسترس هم توجه نمود.

logo-samandehi