انجمن خوشنویسان پایتخت اعلام موجودیت کرد


عضو هیأت مدیره انجمن خوشنویسان پایتخت گفت: این انجمن طی هفته آتی با برگزاری یک همایش به صورت رسمی و مستقل کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از فارس، غلامرضا راه‌پیما، عضو هیأت مدیره انجمن خوشنویسان پایتخت از آغاز به کار رسمی و افتتاح انجمن خوشنویسان پایتخت در هفته آینده خبر داد و گفت: انجمن خوشنویسان پایتخت به مدیر مسئولی استاد مجید حسین‌زاده، مستقل از هر انجمن دیگری مجوزهای لازم را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کسب کرده و به ثبت رسیده است.

وی افزود: روز یکشنبه ۱۲ اسفند ماه سال جاری طی یک مراسم رسمی برنامه افتتاح و رونمایی از نشانه انجمن خوشنویسان پایتخت با حضور اندیشمندان، استادان، هنرجویان و جامعه هنری در تالار مهر حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد.

عضو هیأت مدیره انجمن خوشنویسان پایتخت ادامه داد: ساختمان انجمن که مراحل پایانی ساخت را می‌گذراند در خیابان خارک، خیابان صائب واقع شده و در حقیقت موقوفه استادان حسن و حسین میرخانی است که سهم به‌سزایی در ترویج خط و خوشنویسی ایران داشته‌اند.

وی افزود: امروز با تأسیس انجمن خوشنویسان پایتخت باید با صدای بلند بگوییم که تک‌صدایی و تمامیت‌خواهی در ارکان مدیریت انجمن خوشنویسان ایران پایان یافته است و این تشکل مردم‌نهاد نباید تحت سلطه یک نفر باشد.

انتقاد از برگزاری مجمع خوشنویسان در کیش

عضو هیأت مدیره خوشنویسان پایتخت در ادامه به استقلال این انجمن با شعار «فصلی نو در راه است» اشاره کرد و افزود که انجمن خوشنویسان سپاهان در اصفهان، کاسپین در مازندران، رضوی در مشهد و دارالعباده در یزد مراحل ثبت خود را می‌گذرانند و به زودی انجمن خوشنویسان سایر استان‌ها استقلال خود را باز خواهند یافت.

این هنرمند و استاد دانشگاه با انتقاد از مدیریت غلامحسین امیرخانی بر انجمن خوشنویسان ایران گفت: مقوله استادی و خط و کتابت در جای خود قابل احترام است اما متأسفانه ایشان طی ۴ دهه مدیریت بر انجمن خوشنویسان ایران، تنها به یک شیوه اکتفا کرده‌اند و مسیر خوشنویسی ایران را تغییر داده‌اند که این برای خط و الفبای کشور بسیار ناراحت‌کننده است.

راه‌پیما مدعی شد: شفاف نبودن درآمدهای پیدا و پنهان انجمن خوشنویسان ایران از امتحانات متوالی و تحویل گواهینامه‌ها، یکی از دلایل تأکید بر انحصارطلبی انجمن خوشنویسان ایران است. درصد قابل توجهی از این مبالغ به اجبار به مرکز واریز می‌شود در حالی که این مبالغ باید در همان حوزه جغرافیایی برای فرزندان این مرز و بوم هزینه شود.

وی افزود: وجود نماینده‌ای از طرف وزیر محترم ارشاد در این تشکل مردم‌نهاد خارج از ضوابط تشکل‌هاست و به علت ناآگاهی این نماینده از حوزه خوشنویسی کشور و آشنا نبودن به اساسنامه و قوانین مربوط به آن، مشکلاتی در حوزه خوشنویسی کشور شکل گرفته است.

راهپیما در پایان سخنان خود تصریح کرد: برگزاری مجمع خوشنویسان که در اسفند ماه سال جاری در منطقه آزاد کیش برگزار می‌شود، بدون وجود منتقدان و صاحب‌نظران به مثابه یک مهمانی دورهمی است و باتوجه به شرایط اقتصادی کنونی توجیهی ندارد.

logo-samandehi