نمایش بزرگ هنر اسلامی در موزه «شارجه»‌

موزه «تمدن اسلام شارجه» هزاران اثر هنری تاریخی سراسر جهان اسلام را برای آشنایی با دستاوردهای جهان اسلام و جهان‌شمولی در اختیار بازدیدکنندگان قرار داد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا و به گفته عرب ویکلی،‌ موزه «‌تمدن اسلام شارجه»‌ که در قلب شارجه و در مکانی که زمانی یک بازار سنتی خاورمیانه‌ای بود، واقع شده است.

به گفته مدیر موزه «تمدن اسلام شارجه»‌، بیش از 5000 اثر در این موزه نگهداری می‌شود که بیشتر آن‌ها در نوع خود نادر محسوب می‌شوند.

موزه هنر اسلام شارجه

نمایشگاه هنر اسلام با موضوعات مختلف و در قالب هفت گالری مختلف که هرکدام اعتقادات اسلامی، علوم اسلامی،‌ اکتشافات جهان اسلام،‌ فرهنگ و هنر اسلام را به نمایش می‌گذارند،‌ ترتیب داده شده است.

در گالری «ابوبکر»‌،‌ پنج رکن اصلی اسلام در کنار آثار قابل توجه‌ای همچون بخش‌هایی از پرده کعبه، نسخه‌های خطی نادر قرآن و تصاویر و اطلاعات مهم در رابطه با معماری مساجد سراسر جهان به نمایش گذاشته می‌شود.

گالری علمی «ابن هیثم»، دستاوردهای علمی جهان اسلام و نقش دانشمندان مسلمان در دیگر تمدن‌های سراسر جهان را به نمایش می‌گذارد.

این موزه شامل مجموعه‌ای عظیم و مهم از سکه‌های باستانی جهان اسلام نیز می‌شود. در طبقه اول، چهار گالری بازدید از هنر اسلام را از قدیمی‌ترین دوره تا قرن بیستم امکان پذیر می‌کنند.

در گالری هنر اسلام 1، طیف وسیعی از آثاری همچون ظروف سفالی،‌ آثار هنری فلزی،‌ آثار چوبی و نسخه‌های خطی متعلق به قرن سیزدهم قابل مشاهده خواهند بود.

گالری هنر اسلام 2 نیز آثار هنری مربوط به قرن سیزدهم تا نوزدهم را به نمایش می‌گذارد. گالری هنر اسلام 3 و 4 نیز به نمایش ابزار و سلاح‌های قرن نوزدهم تا بیستم اختصاص داده شده‌اند.

مدیر این موزه بیان کرد:‌ «در سال دو مرتبه نمایشگاه‌هایی برای همکاری‌های بین‌المللی با دیگر موزه‌های اسلامی سراسر جهان همچون موزه «هنر اسلامی مالزی» و موزه «‌هنر اسلامی برلین»‌ ترتیب می‌دهیم.»

logo-samandehi