تابلوهای بافت‌ جهانی یزد ساماندهی می‌شود

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد سعی دارد تا مهرماه سال جاری نسبت به ساماندهی تابلوهای راهنما در بافت‌ جهانی یزد و بافت تاریخی میبد اقدام کند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، تعدد تابلوهای ناهماهنگ راهنما و ابنیه تاریخی یکی از معایب کنونی بافت‌های تاریخی استان یزد به ویژه بافت جهانی مرکز استان است که با افزوده شدن تابوهای مغازه‌ها، کافی‌شاپ‌ها و سایر فروشگاه‌های مستقر در این بافت‌ها، به لحاظ بصری مشکلاتی را به همراه داشته است.

این آشفته بازار ایجاد شده توسط تابلوهای بافت تاریخی سرانجام اداره کل میراث فرهنگی استان را مجاب به انجام تغییر و تحولاتی در وضع کنونی کرده تا همگام با طرح ساماندهی تابلوهای سطح شهر توسط شهرداری، نسبت به پایش و ساماندهی تابلوهای بافت تاریخی شهر نیز اقدام کند.

یزد

«سید مصطفی فاطمی» مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در این رابطه اظهار کرد: تابلوهای شهر جهانی یزد و همچنین تابلوهای اطلاع‌رسانی شهرستان میبد به عنوان شهر جهانی زیلو، با هزینه‌کرد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد پایش، در صورت لزوم جمع‌آوری و به صورت هماهنگ نصب می‌شوند.

وی هجوم تابلوهای نصب شده در بافت تاریخی و جهانی شهر را یکی از معایب این بافت تاریخی عنوان کرد و گفت: سردرگمی گردشگران به منظور راهیابی و مسیریابی و همچنین پدید آمدن منظره‌ای نامناسب در بافت، از معایب نصب بی ‎ رویه‌ی تابلوهای راهنمای این بافت است.

فاطمی در پایان اجرای این عملیات را تا پایان مهرماه عنوان و اظهار کرد: به زودی این مشکل در شهرستان‌های یزد و میبد برطرف خواهد شد.

logo-samandehi