روایت هلیا عزمی از نمایش آثارش در گالری خط سفید

نمایشگاه "پژواک" که از روز جمعه ۱۲ مهرماه در گالری خط سفید برپا شده است، شامل آثاری از دو هنرمند نقاش الهام عقیلی و هلیا عزمی است.


هلیا عزمی در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین، درمورد هدف از جمع آوری مجموعه آثارش در این نمایشگاه توضیح داد: مدتی قبل از شروع نمایشگاه وارد دوره خاصی از زندگی شدم که با تغییرات بسیاری همراه بود. من باید بین تبدیل شدن به زنی که شرایط اجتماع را میپذیرد یا در مقابل تیرگیها و همه مشکلاتی که وجود دارد سر تسلیم فرود می آورد و زنی که با وجود فشارها میتواند شکوفا شود و جهان جدیدی خلق کند، انتخاب میکردم. پس تصمیم گرفتم جهانی از شکوفایی و رویش را خلق کنم و به تصویر بکشم. زن و طبیعت که آثارم الهام گرفته از آنهاست، شکوفایی و رویش را در درون خود دارند. سعی کردم با انتخاب رنگ و فرم کارها این مفهوم را انتقال بدهم. از زمان تصمیم گیری تا برگزاری نمایشگاه فرصت بسیار اندکی داشتم اما با وجود فشردگی کار، این روند برایم بسیار لذت بخش و پر بار بود و به نتیجه ای که میخواستم رسیدم.

این هنرمند در توضیح تعداد، ابعاد و سبک و تکنیک آثارش در این نمایشگاه گفت: 9 تابلوی ۱۰۰×۷۰ به سبک آبستره و با تکنیک اکریلیک اجرا شده است.

عزمی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت انتخاب عنوان "پژواک" برای این نمایشگاه بیان کرد: دلیل انتخاب این عنوان این بود که آثار من، انعکاسی از من و حرفهایی بود که میخواستم بزنم. انعکاسی از وجود خودم و نقشی که تصمیم گرفته بودم داشته باشم. به همین دلیل این عنوان را مناسب دانستم.

وی ضمن بیان این نکته که از نظر سبک و تکنیک تحت تاثیر مکیب خاصی نبوده است، توضیح داد: از نظر تفکری که باعث خلق این آثار شد، تحت تاثیر همه زنان موفق و تفکرات مثبتی بودم که زایش و رویش و پیشرفت را جایگزین نقش منفعلانه یا منفی میکنند.

این هنرمند نقاش در آخر افزود: مطمئنا هر تفکری که در ذهن شکل میگیرد، نمیشود نقطه دقیق پایانی را برایش متصور شد. مطمئن نیستم که کنکاش من در این سفر به پایان رسیده باشد و حتی مطمئن به ادامه همین راه هم نیستم. جهان پر از چیزهای شگفت انگیزیست که دلم میخواهد به آنها بپردازم و تجربه کنم. به احتمال زیاد قدم در راه دنیای جدیدی بگذارم.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:

زن و طبیعت، که به هلیا عزمی در خلق آثارش الهام بخشیده اند، به رغم آنچه تصور می شود، دو مفهوم در هم تنیده اند. زنی که انجماد تعاریف و قالب های اجتماعی مجال بروز طبیعی ترین نمودهایش را از او گرفته است، به تدریج به رنگ های یکنواخت جامعه تن می دهد.
این هنرمند اما توانسته است در مجاورت طبیعت، در بیرون و درون خویش، زیر فشار این یکنواختی، جهانی از رنگ های خویش خلق کند که جهانی یگانه است، جهانی که به این فسردگی تن نداده و پویا و مواج راه خویش را رو به سوی روشنی می گشاید.
یلدا واشقانی فراهانی

نمایشگاه "پژواک" تا ۲۲ مهرماه همه روزه بجز سه شنبه ها از ساعت ۱۶ الی ۲۰:۳۰ دایر خواهد بود و علاقمندان جهت بازدید از آثار این نمایشگاه می توانند به نشانی خیابان ولیعصر، روبروی جام جم، کوچه پروین، پلاک ۲۲ مراجعه نمایند.

logo-samandehi