بازگشایی موزه هنرهای مدرن نیویورک

موزه هنرهای مدرن نیویورک پس ‌از گذشت ماه‌ها تعطیلی به منظور بازسازی و توسعه،‌ در روزهای آینده با ظاهری متفاوت میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا و به نقل از گاردین نوشت،‌ موزه محبوب ‌«منهتن»‌ که سالانه ۳ میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند،‌ از ماه ژوئن به منظور بازسازی و ایجاد تغییرات در چیدمان گالری‌هایش تعطیل بود،‌ اما علاقه‌مندان می‌توانند از تاریخ بیست و یکم درحالی از این موزه بازدیدکنند که بیش از ۴ هزار متر مربع به فضای آن اضافه شده است.

قرار بود علاوه بر توسعه فضای این موزه در چیدمان و انتخاب آثار گالری‌های دائمی نیز تغییراتی صورت بگیرد که از جمله این تغییرها، به ایجاد یک فضا برای اجرای برنامه‌های مختلف، اختصاص فضای جداگانه برای «هنر زمان محور»‌ که به گفته مسئولان این موزه اولین‌بار است که در جهان به وقوع می‌پیوندد، می‌توان اشاره کرد.

موزه هنر‌های مدرن نیویورک

این موزه پیشتر از قراردادن آثار هنرمندان نه‌چندان نام‌آشنا در کنار هنرمندان برجسته در گالری‌های دائمی خود خبر داده بود که هدف از انجام این کار ایجاد ارتباط بین گذشته و حال بیان شده بود.

قرار است از این پس هر شش ماه یک بار، یک سوم آثار نمایشی گالری‌ها تغییر کنند. مسئولان این موزه اعلام کرده‌اند با اینکه تعداد آثار هنرمندان زن این موزه به میزان قابل توجهی افزایش داده شده است، اما هنوز ۵۹% آثار نمایشی این موزه به هنرمندان مرد تعلق دارد. به گفته مسئولان موزه هنرهای مدرن نیویورک، پس از اتمام پروژه توسعه و بازسازی موزه، تعداد آثار هنرمندان خارج از آمریکای شمالی و اروپا نیز افزایش یافته است.

از موزه هنر مدرن نیویورک که این پاییز ۹۰ ساله می‌شود به عنوان تأثیرگذارترین موزه مرتبط با هنرهای مدرن در جهان یاد می‌شود. کلکسیون موزه هنر نیویورک دارای آثار هنری بی‌همتا و کم‌نظیر از هنرهای مدرن و معاصر است.

logo-samandehi