تهدید محل زندگی حرفه ای پس از مرگ ونگوگ

ویلای هلندی که زمانی نزدیک به هزار اثر ون گوگ را در خود جای داده بود ، اکنون در معرض تخریب قرار گرفته است.

به گزارش گالری آنلاین، خانه ای که به زندگی حرفه ای پس از مرگ وینسنت ون گوگ قوت بخشید اکنون در معرض تخریب قرار گرفته است. ویلای Eikenhof در سال 1901 برای جو بونگر ، بیوه برادر وینسنت بنام تئو ساخته شد. این ویلا در باغی جنگلی در حومه شهر بوسوم ، 20 کیلومتری جنوب شرقی آمستردام ، واقع شده است. از جمله نقاشی های نگهداری شده در این ساختمان می توان به گل آفتابگردان ، اتاق خواب ون گوگ و نزدیک به 20 پرتره اشاره کرد.

روز چهارشنبه نامه ای اعتراض آمیز مبنی بر طرح تخریب این ویلا منتشر شد. امضا كنندگان سه تن از مدیران سه موزه مهم هلندی به نام های امیلی گوردنكر (موزه ون گوگ) ، لیزت پلسرز (موزه كرولر-مولر) و تاكو دیبیتز(موزه ملی هلند ،ریجیکس) بوده و جوزین ون گوگ ، رئیس بنیاد ون گوگ و نوه دختری بزرگ جو بونگور به نمایندگی از خانواده این هنرمند نیز نامه را امضا کرد.

جوزین ون گوگ در مصاحبه اش با روزنامه The Art Newspaper گفت این خانواده معتقد است که حفظ آیکنهوف (Eikenhof) "از اهمیت بسزایی" برخوردار است. در اوایل دهه 1900 "جو" از این ویلا به عنوان پایگاهی برای برانگیختن علاقه و توجه بین المللی به آثار این هنرمند استفاده کرده . همچنین این ویلا به "مکان ملاقات شاعران ، نقاشان و نویسندگان یعنی یک "کانون فرهنگی " تبدیل شده بود

logo-samandehi