شاهکار Van Eyck پس از یک دهه به نمایش درآمد

نقاشی Van Eyck که به دلیل خطر آسیب پذیری کمتر دیده شده است، برای اولین بار در دهه گذشته در معرض دید عموم قرار گرفت.

به گزارش گالری آنلاین، تصویر پیرمرد به نمایش گذاشته شده در موزه Kupferstich-Kabinett درسدرن آلمان ، تنها اثر مسجل و به جا مانده از استاد قدیمی هلندی است. این اثر برای اولین بار در دهه گذشته و به مناسبت سیصدمین سالگرد موزه چاپ و نقاشی به عنوان اثری برجسته در نمایشگاه Kupferstich-Kabinett درسدن آلمان به نمایش گذاشته شد.

استفانی باک ، مدیر موزه Kupferstich-Kabinett ، می گوید: " تابلوی پیرمرد که با قلم نقره به تصویر کشیده شده است و قدمت آن به سال های 40-1425 بازمی گردد، شاهکاری بی نظیر است". به دلیل آسیب پذیر بودن این اثر " امکان نمایش مکررآن وجود ندارد. " باک در ادامه سخنانش می گوید:" این تنها نقاشی مسجل به جا مانده از وان آیک است و مطمئناً تنها اثری است که طرح مقدماتی یک نقاشی از وی را نشان می دهد. "

آخرین بار این اثردر سال 2010 میلادی و به مدت یک هفته در معرض نمایش گذاشته شد و این بار به مدت یک ماه یعنی تا 13 ماه ژوئیه، در کاخ سلطنتی درسدن، همراه با بیش از 200 اثر جمع آوری شده از 3 قرن در این موزه، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. حدود 60 اثر از این نمایشگاه، از جمله اثر وان آیک، سال آینده برای نمایشگاهی در کتابخانه مورگان (Morgan ) راهی نیویورک خواهد شد.

logo-samandehi