از هنرهای تجسمی تا Render

اهمیت ارتباط اتمسفر در تجسم معماری

تجسم معماری، تصویری واقع بینانه تر از نتیجه نهایی و همچنین ارائه اطلاعات بیشتر در مورد ابعاد و جزئیات را ترسیم می کند.

به گزارش گالری آنلاین، رندر ترکیبی از اشکال، نورپردازی، سایه ها، بافت ها، رنگ ها و لحن های ایجاد یک معمار است. اکنون در دنیایی زندگی میکنیم که محوریت آن ارتباط بصری است.

محتوای تصویری "قابل توجه و به یاد ماندنی" بسیار اهمیت دارد به عنوان مثال اندازه روشنایی، کیفیت مواد، بافتها، اشکال، رنگها یا هر عنصر دیگری که جو تصویر را ایجاد می کند قابل توجه است.

جستجوی تأثیر بصری سریع چیز جدیدی نیست. در نقاشی ، ما می توانیم این مساله را در دوره باروک مشاهده کنیم، جایی که نور و تن ها به اجزای اصلی ایجاد احساسات خاص تبدیل می شوند. سایر حرکات هنری تعریف شده توسط اتمسفرهای بصری، رمانتیسم و امپرسیونیسم بود که در آن استفاده از رنگ و نور غالباً برای تقویت تجربه عاطفی بیننده، ایجاد احساس آرامش فوری، آرامش یا حتی تنش اغراق می شد.

از طرف دیگر در عکاسی، توانایی دوربین در دستکاری و ضبط جنبه های نور باعث می شود تا عکاس بتواند جو درون یک تصویر را افزایش دهد یا اصلاح کند. این موضوع بر تعبیر عکاس از فضایی که در عکس ضبط شده است و همچنین در پیامی که می خواهند با عکاسی خود ارسال کنند، تأکید می کند. با این حال، هر دو روی یک تکنیک مشابه در نقاشی متمرکز هستند. در اصل، یک پیام در تقاطع عناصر ( نور، بافت، شکل، رنگ و تن ) که یک احساس فوری را در بیننده القا می کند، وجود دارد.

همانطور که از نقاشی و عکاسی نمونه ارائه شده است، هنرهای تجسمی همواره بر نقش نور، سایه و رنگها در تحریک واکنشهای آگاهانه و ناخودآگاه از بینندگان تأکید کرده اند. این امر منجر به توسعه فنون و ابزارهایی شده است كه هنرمندان تجسمی را قادر می سازد با استفاده از ابزار خود احساسات مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهند.

در تجسم معماری، استفاده از همین ابزارها فرصتی برای انتقال مقدار زیادی از ایده ها و اطلاعات است که فراتر از اندازه گیری ها و فنی است ، که بیشتر اوقات در چشمان آموزش دیده گم می شوند. درعوض، بینندگان قادر به دیدن بستر کامل یک پروژه هستند، یعنی جایی که در آن ساخته خواهد شد، چگونه از آن استفاده خواهد شد و چه کسی از آن استفاده خواهد کرد.

تکنیک های تجسم با گذشت سالها به طور چشمگیری تکامل یافته اند و به طور فزاینده ای تصویری دقیق ارائه می کنند که به معماران، منظره ای واقعی از کارهای خود را حتی قبل از پایه گذاری ارائه می دهد.

برای معماران و افرادی که با آنها کار می کنند، هدف از تجسم نشان دادن خصوصیات و ویژگی های فضای سه بعدی است که هنوز ساخته نشده است یا در مرحله ساخت است، با استفاده از تصاویر کشیده شده دستی یا رایانه ای، فیلم ها و حتی سیستم عامل های واقعیت مجازی. همه این ابزارها راهی برای تحقق ایده است، چه برای مراجعان و چه برای داوران در یک مسابقه معماری.

اگر می خواهید خصوصیاتی از قبیل اندازه گیری ها و ابعاد خاص یک پروژه را نشان دهید، بهتر است از ابزارهای تصویری دقیق تر مانند نقشه فنی استفاده کنید. اگر به دنبال بیان یک ایده یا مفهوم کلی تر هستید، یک sketch یا ideogram بهترین گزینه های شما هستند.


logo-samandehi