نمایش شاهکارهای هنری بدون بوم نقاشی

تجربه متفاوت از دربرگرفته شدن با آثار هنرمندان نقاش با استفاده از فناوری های دیجیتال در فرانسه رقم خورد.


به گزارش گالری آنلاین، یک شرکت فرانسوی با نمایش دیجیتالی پر زرق و برق آثارKlimt ، Klee ، Van Gogh و دیگر هنرمندان ، هنرهای زیبا را برای طیف وسیعی از مخاطبان به ارمغان می آورد. بعلاوه این اقدام سودآور نیز خواهد بود.

بر روی دیوارهای داخل پایگاه سابق زیردریایی جنگ جهانی دوم، درخت تنومند اثر Gustav Klimt شاخه های خود را گسترده و ماهی طلایی Paul Klee دراطراف آن غوطه ور است. در چهار استخر آب رنگهای زنده و در حال تغییر آثار به تصویر کشیده شده و با پروژکتور منعکس می شوند. بازدید کنندگان با قدم زدن بر روی پل ها به تماشای انیمیشن های دیجیتالی دیواری از آثار معروف Klimt ، Klee و Egon Schiele می پردازند.


این نمایشگاه با عنوان "Basins of Light" در دهم جون پس از تاخیری که فرانسه را به علت شیوع ویروس کرونا به تعطیلی کشانده بود، افتتاح شد. این چهارمین فضای هنری در فضای باز است که توسط موسسه Culturespaces ، موسسه مستقر در پاریس که مدیریت اماکن فرهنگی و برپایی نمایشگاه های دیجیتالی رابرعهده دارد، برپا میگردد. دومین نمایشگاه برگزار شده توسط این موسسه با نام "L'Atelier des Lumières" ، در پاریس با 1.2 میلیون بازدید کننده در سال 2018 و تقریباً 1.4 میلیون نفر در سال بعد با موفقیت بزرگی همراه بوده است.


در پایان سال 2018 ، موسسه Culturespaces سومین نمایشگاه هنری دیجیتال دربرگیرنده مخاطب خود را در پناهگاهی زیر زمینی در جزیره Jeju در کره جنوبی افتتاح کرد. این شرکت در نظر دارد تعداد بیشتری ازاین نمایشگاه ها را در دبی، نیویورک سیتی و شیکاگو برگزار نماید.




logo-samandehi