ساخت نما با مواد بازیافتی

نگاهی بر 21 نمای چشمگیر

در این مطلب به نمونه ای از نمای ساختمان ها اشاره شده است که با تلفیقی از مواد باز یافتی ساخته شده اند.

به گزارش گالری آنلاین، در اینجا علاوه بر استفاده معمول ورایج از شیشه و پلاستیک ، شاهد استفاده از متریال های نوآورانه ای چون فنر تشک، ظروف بستنی، صندلی های پلاستیکی و پسماندهای بازیافتی محصولات کشاورزی و صنعتی خواهید بود.

در ذیل نگاهی می اندازیم به 21 پروژه چشمگیر که با استفاده از مواد بازیافتی نمایی جذاب و چشمگیر خلق کرده اند.

1 موزه هنر Naju / شرکت معماری Hyunje Joo

نمایی از سبدهای پلاستیکی نیمه شفاف بازیافتی

این دیوار از 1500 سبد نیمه شفاف ساخته شده است . نور و سایه ها یی فضای خارج که از پشت نما دیده می شود، فاصله بین فضای داخل وخارج ساختمان را به حداقل سانده و در طول روز تغییرات ناشی از انتشار و بازتاب مواد تغییراتی را بر روی سطح دیوار نشان می دهد .


2 موزه تاریخی Ningbo / Wang Shu ، استودیوی معماری Amateur

، استودیوی معماری Amateur ، در موزه تاریخ Ningbo ، نمای ساختمان را مانند سطح کوهی از دیوارهای بتون آرمه عظیم طراحی کرده که بخشی از آن با کاشی های سرامیکی و سفال های بازیافتی تزیین شده است.


3 کلیسای Capilla San Bernardo / اثر Nicolás Campodonico

آجرهای بازیافتی یک خانه روستایی

کلیسای Capilla San Bernardo ، در باغچه ای کوچک که توسط خانه ای روستایی و حیاط آن به تملک در آمده است ، بنا شده و هردو برای استفاده مجدد از مصالح آنها به خصوص ازآجرهای صد ساله اش در نمای کلیسا ، تخریب شدند.


4 نمای کتابخانه Bima / SHAU Bandung

طراحی نما با ظروف بستنی پلاستیکی بازیافتی

این نما با چیدمان 2000 ظرف بستنی و بر اساس کدهای دودویی طراحی گردیده و پیام "buku adalah jendela dunia" ( کتاب ها پنجره ای رو به جهان هستند) در آن گنجانده شده است . این نما نه تنها معنای خاصی به ساختمان می بخشد بلکه ظروف بستنی با پخش نور مستقیم خورشید مانند لامپ های روشنایی نور فضای داخل ساختمان را دلپذیر ساخته است.


5 اتاقی کوچک در حیاط پشتی / Emerging Objects

نمایی از پسماندهای محصولات کشاورزی و صنعتی

بالغ بر 4500 کاشی سرامیکی ساخته شده با چاپ 3 بعدی نمای خارجی ساختمان را پوشانده است . پوست انگور ، نمک ، سیمان و خاک اره ، از جمله متریال هایی است که برای ایجاد تنوع در کاشی ها به محصولاتEmerging Objects اضافه شده اند.


6 غرفه PET / Project.DWG + LOOS.FM

بطری های پلاستیکی بازیافتی

این سازه با استفاده از اسکلت های بلند خانه Ludwig Mies van der Rohe’s Farnsworth و دو تخته سنگ با ارزش در چارچوب فولادی ساخته شده است. . "از کف تا سقف بنا ، ورقه های موجدار شفاف دو جداره بیش از 40،000 بطری پلاستیکی را در خود جای داده است و درپوش های بطری را که به قسمت های باریک بطری متصل است، بار سازه را تحمل می کنند.


7 خانه Properly Breathing / گروه معماری H&P

نمایی ازآجرهای سرامیکی یافتی

نمای خارجی از نمای دو پوسته ساخته شده است . لایه یا پوسته داخلی دارای پانل های شیشه ای و پوسته بیرونی از آجرهای سرامیکی بازیافتی در ابعاد 40 در 40 سانتی متر ساخته شده است.

8 خانه Vegan / معماران Block

نمایی از پنجره های بازیافتی

نمای این خانه از پنجره های قدیمی ویتنام و در رنگ های متنوع ساخته شده است.

9 آکادمی موزه هنرهای معاصر چین / Kengo Kuma & Associates

کاشی های بازیافتی از خانه های محلی

نمای سقف و دیوارهای این بنا از کاشی های قدیمی خانه های محلی ساخته شده است.


10 خانه عمومی Kamikatz / Hiroshi Nakamura & NAP

پنجره های بازیافتی خانه های متروکه

نمای این ساختمان با ارتفاع 8 متر از پنجره های خانه های متروکه ساخته شده است.


11 غرفه نمایشگاهی لوکس / Fahed + Architects

فنر های بازیافتی تشک های خوشخواب

پوسته بیرونی غرفه از شبکه ای از فنر ها ی در هم پیچیده تشک های خوشخواب ساخته شده و در هماهنگی با یک فرم ارگانیک بوده و در میان ساختمانهای پیرامون خود غوطه ور است.


12 غرفه Head in the Clouds / STUDIOKCA

بطری های پلاستیکی بازیافتی

این غرفه از 53،780 بطری های پلاستیکی بازیافتی ، یعنی تعداد بطری های دور ریخته شده در عرض یک ساعت در شهر نیویورک ، ساخته شده است. بازدید کنندگان در داخل غرفه می توانند از طریق بطری ها فیلتر نور و رنگ فضای بیرون را تماشا کنند.


13 خانه Carroll / LOT-EK

کانتینرهای بازیافتی کشتی ها

نمای این ساختمان مسکونی شخصی از 21 کانتینر کشتی که بطور مورب بریده شده اند ساخته شده و حجمی یکپارچه و شخصی در بافت شهری ایجاد کرده است.


14 خانه کولاژ Collage / معماران S + PS

در و پنجره های بازیافتی خانه های تخریب شده

نمای این ساختمان از در و پنجره های قدیمی خانه های تخریب شده ساخته شده است. این پروژه از جهات مختلف به مسئله بازیافت و کولاژ نگاه می کند، از جهات عینی گرفته مانند متریال ها ، انرژی و ... تا غیر عینی مانند فضا، تاریخ و خاطرات.


15 کندو / Luigi Rosselli + Raffaello Rosselli

کاشی های باز یافتی سفالی فزمز رنگ سقف

برای نمای این کتابخانه از کاشی های سفالی قزمز رنگ مایل به قهوه ای که نماد فراموش شده حومه نشینی است استفاده شده است و دلیل انتخاب آنها نیز دسترسی آسان و بدون وجود بارار مناسب برای استفاده مجدد از آنهاست.


16 غرفه پالت های بازیافتی / Avatar Architettura

پالت های بازیافتی

نمای این سازه جدا شونده به مساحت 100 متر مربع از پالت های پیش ساخته به شکل سازه های مفصلی چوبی الماسی شکل ساخته شده است.

17 انبار سنگ و چوب / شرکت معماری Gray Organschi Architecture

از مصالح ساختمانی بازیافتی

این انبار با سیستم قفسه بندی خارجی قابل تغییر برای نگهداری مصالح سنگین از قبیل سنگ و چوب پالت بندی شده مورد استفاده قرار گرفته و دسترسی آسان به پالت ها را در قفسه ها بدون بر هم زدن نظم پالت های اطراف ممکن می سازد.

18 دانشکده Rane Vidyalaya / شرکت Shanmugam Associates

نمایی از آجر های خاکستر بادی بازیافتی

نمای این ساختمان از قطعات آجرهای نسوز کلین و آجر های خاکستر بادی بازیافت شده از ضایعات سیمان صنعتی ساخته شده است.

19 Chi She / Archi-Union Architects

آجرهای خاکستری سبز بازیافت شده

دیوارهای خارجی Chi She از آجرهای خاکستری بازیافت شده از ساختمانی قدیمی و با کمک فن آوری پیشرفته بازوی مکانیکی ساخته شده است .


20 خانه باغ Bardolph / معماری / Breathe Architecture

نمایی ساخته شده از آجرهای بازیافتی

21 گالری مبلمان / CHYBIK + KRISTOF

صندلی های پلاستیکی بازیافتی

در نمای این ساختمان از صندلی های بازیافتی سیاه رنگ پلاستیکی استفاده شده است . به این دلیل که گرانولیت سیاه رنگ در فضای باز در برابر شرایط مختلف جوی بخصوص اشعه UV مقاوم است.

logo-samandehi