حریم خانه تاریخی بروجردی‌های کاشان حفظ می‌شود

عملیات ساخت‌وساز در مجاورت خانه تاریخی بروجردی‌های کاشان متوقف شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، حجت‌الله غلامی معاون امور عمرانی استاندار اصفهان در نشست کمیسیون ماده ۵ شهرستان کاشان که با بررسی ۱۷ موضوع عمرانی همراه بود، از توقف ادامه فعالیت ساخت‌وساز در مجاورت خانه تاریخی بروجردی‌ها تا زمان تائید نهایی این طرح توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خبر داد.

غلامی با اشاره به نگرانی‌های دوستداران میراث‌فرهنگی در خصوص ساخت‌وساز در پیرامون خانه تاریخی بروجردی‌ها گفت: این موضوع یکی از مهم‌ترین محورهای نشست کمیسیون ماده ۵ شهر کاشان بود، لذا پس از بحث و تبادل نظر توسط ارگان‌های ذی‌ربط و بررسی اسناد و مدارک مشخص شد ادامه روند فعالیت این مجموعه نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد.

او افزود: در این نشست مقرر شد تا ادامه عملیات متوقف و براساس طرح جامع بافت تاریخی کاشان، نقشه‌های ساخت این طرح اصلاح و پس از تائید اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، طرح ادامه یابد، در غیر این صورت ادامه این روند غیرقانونی است.

غلامی تاکید کرد: طرح تفضیلی شهر کاشان به‌ویژه محدوده بافت تاریخی این شهر مشخص شده و پس از نهایی شدن به زودی ابلاغ می‌شود.

logo-samandehi