کشف دو تابلو نقاشی قدیمی در سطل زباله

پلیس آلمان از کشف دو تابلو نقاشی قدیمی در سطل زباله یک استراحتگاه میان‌جاده‌ای خبر داده است.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از گاردین نوشت، پس از کشف دو نقاشی قرن هفدهمی در سطل زباله‌ یک تفرجگاه بین جاده‌ای واقع در آلمان، پلیس این کشور برای کسب اطلاعات بیشتر به مردم متوسل شد.

به گفته پلیس، ماه گذشته یک مرد ۶۴ ساله این تابلوهای نقاشی رنگ روغن را در تفرجگاهی «اورنباخ» در مرکز آلمان کشف کرد. این مرد مدتی بعد این نقاشی‌ها را به پلیس تحویل داده است.

یک کارشناس هنری در ارزیابی‌های اولیه اعلام کرد این دو نقاشی قاب‌شده اصل هستند.

یکی از نقاشی‌ها خودنگاره‌ای از «پیترو بلوتی» نقاش ایتالیایی است که او را در حال لبخند زدن به تصویر می‌کشد و به سال ۱۶۶۵ تعلق دارد. نقاشی دیگر که چهره یک پسر را به تصویر کشیده است به عنوان یکی از آثار «ساموئل فن هوگ‌استراتن» نقاشی هلندی به شمار می‌رود و تاریخ خلق آن مشخص نیست.

«هوگ‌استراتن» یکی از هنرآموزان «رامبرانت» در آمستردام بود. این نقاش در «دوردرخت» متولد شده بود اما در «وین»، «رم» و «لندن» هم فعالیت داشت. مقاله او، معارفه متکب هنر خلق نقاشی، که از آن به عنوان اثری ارزشمند درباب نگرش «رامبرانت» نسبت به نقاشی یاد می‌شود پس از درگذشت این نقاش منتشر شد.

اطلاعات چندانی درباره «بلوتی» در دست نیست اما به گفته برخی منابع، این هنرمند برای خانواده‌های مهم ونیز فعالیت داشته است.

logo-samandehi