«سَلْب»؛ برپایی اولین نمایش آثار مجسمه‌های مریم بهروزی‌نیا

اولین نمایش آثار مجسمه‌های مریم بهروزی‌نیا با عنوان «سَلْب» به کیوریتوری مهسا کریمی‌زاده در استودیو شخصی هنرمند برپا می شود.

افتتاحیه این نمایشگاه نمایشگاه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۶ الی ۲۱ است و تا جمعه یکم مردادماه نیز ادامه خواهد داشت.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:

آنگاه که زاده شدیم رشته­هایی را گسستیم که ما را به زندگی ناب در زهدان مادر پیوند می­داد و از آن پس تنهایی آغاز شد. احساس دردناک جدا افتادن و جدا ماندن از دیگران، درک و پذیرش وانهادگی و آگاه به خویشتنی متصل به خود و منفصل از دیگران در واقع همان معنای «تنهایی» است؛ امری محتوم که ساختار جهان را شکل می­دهد و آنگاه که تشدید شود کلام را ویران می­کند و آدمی از گفتن عاجز می­ماند چراکه به مرز میان تنهایی من و نسبت دیگران با تنهایی من رسیده است؛ ورطه­ای که در آن توان گفتن و شنیدن نیست و زبان برای انتقال تمام درد به دیگری الکن می­ماند. در این مهلکه است که احجام درخودپیچنده­ی «سلب» تولد می­یابند و وجودم با وضعیت­های روحی و موقعیت­های زمانی متفاوت در آثار بازتولید می­شوند؛ فشرده در خود، آویخته از دیوار و سقف یا در تلاش برای ایستادن و حرکت که به خزیدنی آرام می­انجامد. در جستجویی مدام به امیدِ کشف یا یافتن به درون می­خزم اما آنگاه که بیرون می­آیم همه چیز همان است که بود و تنها تقلا و فشارهای درون است که منجر به تغییر شکل­ها و چروک­ها شده است. در این تناوب­، هر روز آغاز نیست که ادامه­ی کشدار و اندوه­بار تنهایی کهن­سالی به قدمت بشر است، از ابتدای تاریخ تا آن روز که انسانی برای شمردن و به یاد آوردن هنوز زنده باشد.


علاقمندان جهت بازید از آثار این هنرمند می توانند به نشانی میدان شیخ بهایی، کوچه ی دانشگاه الزهرا، کوچه ی کارخانه، پلاک ۱ مراجعه نمایند.

شماره تماس: ۸۸۰۶۹۱۶۰

logo-samandehi