طراحی دومین دفتر مرکزی آمازون در ویرجینیا با فضایی ملهم از طبیعت

آمازون به تازگی از طرح پیشنهادی دومین دفتر مرکزی خود در Arlington ویرجینیا رونمایی کرد.

به گزارش گالری آنلاین، این پروژه که توسط شرکت معماری NBBJ طراحی شده است "محیطی را با در اولویت قرار دادن فضای کاری سالم، احترام به طبیعت و ارتباط با سطوح مختلف جامعه فراهم می کند.

"هدف از اجرای این پروژه با مساحتی در حدود 260000 متر مربع فضای اداری، مکان های عمومی و فروشگاه های مشرف به خیابان، ایجاد نیروی کار و جامعه ای سالم است."

دفتر جدید آمازون با اعمال معابر پیاده محور تا ساختمان مرکزی، Helix، دومین پروژه از این شرکت به شمار می رود. این سازه که توسط شرکت معماری NBBJ از ژانویه سال گذشته در دست اجراست، تجارب متفاوتی را با الهام از طبیعت از طریق فضای سبز مارپیچی در خود جای میدهد. پروژه دفتر مرکزی Arlington که برای فاز دوم ارائه شده است، "فضای سبز را در منظره شهری جای داده و محیطی پایدار و منحصر به فرد خلق می کند". در حقیقت، هدف از این طرح با ایجاد فضاهای باز و پویا نزدیک کردن مردم به طبیعت برای تشویق و حمایت بیشتر از نوآوری و خلاقیت است.

دفتر مرکزی جدید با تمرکز بر پایداری و بهره گیری از 100٪ انرژی تجدیدپذیر و کسب گواهی LEED Platinum، بالاترین درجه گواهی توسعه پایدار از سوی شورای ساختمان سبز ایالات متحده، کار خواهد کرد. این پروژه مساحتی در حدود 260000 متر مربع مشتمل بر سه ساختمان 22 طبقه را به فضای اداری جدید اختصاص داده که با در اولویت قرار دادن بخش هایی برای تشریک مساعی، نور طبیعی و تعامل مستمر با طبیعت، سلامتی، فعالیت بدنی، پویایی و ارتباط پایدار با جامعه محلی را ارتقاء می بخشد.

PenPlace، محل ساخت بنا، میزبان ساختمان Hellix با فضایی باز و سرپوشیده و قابل دسترس عموم خواهد بود که با هدف ارتقای خلاقیت و تندرستی فضای های کار متنوعی را با دو مسیر مارپیچی و سرسبز و هوای تازه در هم می آمیزد. این پروژه متاثر از کانسپت بیوفیلیا (زیست گرایی)، ساختار مارپیچی مضاعف، که در سراسر جهان دیده می شود محیط های کاری متنوعی را در میان باغ های سرسبز و درختان شکوفای بومی منطقه برای کارکنان آمازون فراهم میکند.

دفتر جدید طی دهه آینده همراه با ایجاد 25000 شغل در Arlington، پارک عمومی به مساحتی در حدود 1 هکتار و آمفی تئاتری با ظرفیت 200 صندلی نیز در اختیار ساکنان محلی قرار می دهد که می توان از پارک برای برپایی کنسرت، بازارهای روز و نمایش فیلم نیز بهره برد. بعلاوه، غرفه های فروشگاهی و رستوران ها بطوریکه دسترسی به آنها آسان باشد در سراسر سایت قرار خواهند گرفت؛ و در پایان در فضاهایی که قابل دسترس عموم است معابر پیاده، محوطه سازی و فروشگاه ها نسبت به وسایل نقلیه در اولویت قرار خواهند گرفت.

logo-samandehi