ناپدید شدن مجسمه برنزی 2متری در کانزاس سیتی

تندیس برنزی زن سرخپوست آمریکایی به ارتفاع 2 متر و وزن 182 کیلو گرم از پارکی در شهر کانزاس Missouri به سرقت رفت که باعث نگرانی افرادی شد که برای برگزاری جشن تاسیس این شهر ساخت آن را به یک هنرمند محلی سفار ش داده بودند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از artnewspaper، احتمال می رود علت ربوده شدن این تندیس یادبود، به ارزش 80،000 دلار، به فروش رساند آن در اوراق فروشی باشد.

بنا به گفته Heidi Markle، سخنگوی پارکها و مراکز تفریحی شهر کانزاس، این اثر بین 2 تا 4 آگوست از روی صخره سنگی مشرف به آب نمای François Chouteau and Native American Heritage Fountain ناپدید شده است.

او میگوید: این اثر به ارزش 80،000 دلار بخشی از مجسمه های 3 تایی ساخته هنرمند بر جسته چینی Kwan Wu بود که در آن یکی از بنیانگذاران این شهر و تاجر فرانسوی-آمریکایی بنام Chouteau را به تصویر کشیده است که در حال داد و ستد با دو سرخپوست Osage است. این تندیس ها در ماه آوریل 2020 نصب شده و اخیراً نیز این محل میزبان جشن دویست سالگی شهر Missouri بود.

داونینگ، کارآگاه اداره پلیس کانزاس سیتی، که بهای مس در بازار را در حدود 1500 تا 2000 دلار برآورد می کند می گوید با توجه به اینکه احتمالاً 90 درصد از فلز مورد استفاده در مجسمه از مس است پلیس حدس می زند که سارقان آن را اوراق کرده و سپس در بازار ضایعات خودرو و فلزات بفروش رسانند.

logo-samandehi