پیش بینی ۴۰ میلیون دلاری برای اثر ونگوگ

نقاشی پر نقش و نگار ون گوگ از چشم انداز درختان زیتون و سرو با پیش بینی قیمت 40 میلیون دلار در Christie’s نیویورک به حراج گذاشته خواهد شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از artnewspaper، نقاشی ونسان ونگوگ از چشم‌انداز درختان زیتون و سرو های بلند قامت در زیر نور آفتاب نیمروزی، اول نوامبر در Christie’s نیویورک به حراج گذاشته خواهد شد. اگر چه ارزش این تابلو بطور رسمی اعلام نشده است اما انتظار می‌رود در حدود ۴۰ میلیون دلار به فروش برسد که بدین ترتیب در زمره یکی از گران‌ترین تابلوهای ونگوک در سال‌های اخیر قرار خواهد گرفت.

ون‌گوگ تابلوی "کلبه‌های چوبی در میان درختان زیتون و سرو " را در اکتبر 1889 و در آسایشگاه روانی نزدیک Saint-Rémy-de-Provence به پایان رساند. عجیب آنکه تصور می شود که ونگوک فقط یک ماه پیش از اتمام این منظره رویایی و آرامش‌بخش چند حمله شدید روانی را پشت سر گذاشته باشد.

ونسان در جولای 1889 که در خارج از آسایشگاه سرگرم کار بود تلاش کرده بود خود را با خوردن رنگ مسموم کند. در سپتامبر همان سال توانست نقاشی را از سر گیرد.

ماه اکتبر بار دیگر به او اجازه داده شد در بیرون از آسایشگاه، در دامنه کوه Les Alpilles کار کند و همانجا بود که کلبه‌های چوبی یک کشاورز محلی توجهش را جلب کرد که درختان زیتون و سروهای بلندقامت آن ها را احاطه کرده بودند. منظره Provence برای ونسان که اهل شمال اروپا بود الهام بخش این اثر شد.

logo-samandehi