نشست سه‌ساعته وزیر پیشنهادی فرهنگ با مدیران رسانه‌ها

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در نشستی با مدیران خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و سایت‌های خبری درباره برنامه‌ها و اولویت‌های کاری این وزارتخانه در دولت سیزدهم به همفکری و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، در جلسه‌ای که امروز (جمعه، ۲۹ مردادماه) با حضور محمدمهدی اسماعیلی - وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی - برگزار شد و بیش از سه ساعت به طول انجامید، حدود ۳۰ نفر از مدیران ارشد رسانه‌ای از گرایش‌های مختلف سیاسی حضور داشتند. در این نشست شرکت‌کنندگان به بیان دغدغه‌ها، دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات پیشنهادی خود در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه پرداختند.

اسماعیلی در این نشست یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌های دولت سیزدهم را "گفت‌وگو با همه قشرها برای درک متقابل و استفاده از دیدگاه‌های همه برای سیاست‌گذاری منطبق با منافع و خواست مردم" ذکر کرد و گفت: نیاز امروز کشور هم‌افزایی، همکاری و همدلی حداکثری برای عبور از مشکلات و حل معضلات بویژه معیشت مردم است.

او افزود: آن‌چه به‌عنوان آسیب‌شناسی شرایط فعلی فرهنگ و هنر در برنامه اینجانب به مجلس ارائه شده، گزارش دستگاه‌های مرتبط بوده و نه دیدگاه اینجانب. لذا در برنامه ارائه‌شده تلاش کرده‌ایم همه سلایق درکنار هم در توسعه فرهنگ و هنر ایرانی همکار هم باشند.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین سعه صدر، تقویت اخلاق و تاکید بر همبستگی ملی در مسیر منافع و امنیت ملی را از مهم‌ترین عناصر لازم برای تقویت و همکاری در راستای توجه به فرهنگ، هنر و رسانه برشمرد.

تاکید بر ضرورت نقدپذیری از جانب دولت و سعه صدر مسئولان، توجه به اقتصاد رسانه، رسیدگی به محدودیت‌های به‌وجودآمده برای اصحاب فرهنگ و هنر ناشی از ویروس کرونا، ایجاد تعامل سازنده با رسانه‌ها به صورت مستمر در تمامی ارکان دولت، نگاه ویژه به افکار عمومی و دغدغه‌های آحاد مردم و ... از جمله محورهای مورد تاکید مدیران رسانه‌ها در نشست با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

logo-samandehi