نمایش اسنادی از توسعه ساختمان‌های پیش‌ساخته در پاویون فنلاند

پاویون کشور فنلاند در هفدهمین دوسالانه معماری ونیز اسنادی از توسعه ساختمان‌های پیش‌ساخته در مناطق مختلف جهان را به نمایش گذاشته است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، در هفدهمین دوسالانه معماری ونیز، پاویون فنلاند به بررسی بحران پناهندگان جنگ جهانی دوم که منجر به دسترسی راه‌های جدیدی برای ساخت و بازسازی ساختارهای داخلی معماری این کشور شد، پرداخته است. این تغییر در نهایت بر نقاط مختلف جهان تأثیر گذاشت.

«استانداردهای جدید» عنوان پروژه معماری کشور فنلاند با کیوریتوری فیلیپ تیدول، لورا برگر و کریستو وسیکانسا در منطقه جیاردینی به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه داستان شرکت صنعتی ساختمان‌های چوبی پیش‌ساخته Puutalo Oy company است که استانداردهای جدیدی را برای طراحی ساختمان‌های مسکونی در قرن بیستم تعیین کرد و گسترده‌ترین صادرات معماری فنلاند را رقم زد.

این کنسرسیوم در سال 1940 توسط ۲۱ شرکت در پاسخ به بحران پناهندگان منطقه کارلیا، که در آن 11 درصد از مردم فنلاند در اثر جنگ آواره شده بودند تاسیس و در مدت کوتاهی به بزرگترین تولید کننده ساختمان‌های پیش ساخته در جهان تبدیل شد. بحران ملی کاتالیزوری برای نوآوری بود، زیرا معماران و مهندسین دور هم جمع شدند تا راهی مقرون به صرفه و سریع برای ساخت را در نظر بگیرند که از کیفیت و استانداردهای زندگی کاسته نشود. بنابراین آن‌ها از جنگل‌ها که ۸۰ درصد مساحت کشور فنلاند را تشکیل داده بودند استفاده کردند. در حال حاضر خانه‌های پیش‌ساخته در بسته‌های آماده مونتاژ به کشورهای دیگر صادر می‌شوند.

غرفه فنلاند در پاسخ به سوال موضوع دوسالانه «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» تجربه‌اش را از مسکن استاندارد که در پاسخ به بحران زمان جنگ پدیدار شد، ارائه می‌دهد. همچنین تاکید می‌کند که طراحی می تواند زندگی مردم را بهبود بخشد.

پاویون فنلاند اسناد مربوط به توسعه ساختمان‌های پیش‌ساخته از طریق نقاشی‌های آرشیوی، عکس و تبلیغات‌ که باعث نوآوری معماری و تغییراتی که در جو و مناطق مختلف متحمل شده‌اند را نشان می‌دهد. مجموعه‌ای از عکس‌ها نیز خانه‌هایی را در بسیاری از کشورها، از فنلاند تا کلمبیا به تصویر کشیده است.

هفدهمین دوسالانه معماری ونیز با عنوان «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» به صورت فیزیکی و آنلاین (biennalepavilions.com) تا ۳۰ آبان (۲۱ نوامبر) میزبان بازدیدکنندگان است.

logo-samandehi