نمایش اتومبیل به مثابه شی هنری در موزه MoMA

موزه هنرهای مدرن امریکا مجموعه ای از ماشین های جذاب بخش معماری و طراحی این موزه را در باغ مجسمه به نمایش درآورده است.

به گزارش گالری آنلاین، در نمایشگاه تابستانی اتومبیل Automania موزه هنرهای مدرن، اتومبیل به عنوان یک شی هنری منحصر بفرد ظاهر می شود.

موزه MoMA از دهه 1930 اشیاء صنعتی و تجاری را جمع آوری کرده و در حال حاضر بخش معماری و طراحی این موزه صاحب 9 اتومبیل، از اتومبیل های جذاب و زیبا گرفته تا اتومبیل های بی روح و خشن، است. همه این اتومبیل ها در موزه "Automania" به نمایش گذاشته شده اند.

Looking at the Ferrari Formula 1 Racing Car (641/2), made in 1990, at “Automania” in the lobby.

سه اتومبیل فولکس واگن بیتل (قورباغه ای) پسته ای محصول سال 1959، Cisitalia 202 GT به رنگ قرمز مسابقه ای و جگوار E-Type به رنگ آبی نفتی محصول سال 1963 به طور معمول در گالری های طبقه سوم موزه نمایش داده میشوند.

The Citroën DS 23 sedan was designed 1954-1967 by Flaminio Bertoni, André Lefèbvre, Paul Magès and Robert Opron in MoMA’s sculpture garden. This example is from 1973.

این اتومبیل ها در کنار مجموعه ای از آثار هنری و اقلام گردآوری شده مانند علائم جاده ای، نمونه های پارچه، کمپین های تبلیغاتی و عکس هایی از جاده خالی بین شهری و شهر پر ترافیک دیده می شوند.

در توضیحات این نمایشگاه آمده است، اندی وارهول درسال 1974اتومبیل سفارشی خود از لندن که یک Rolls-Royce با سقف قهوه ای رنگ و درهای سیاه بود خریداری کرد. گواهینامه نداشتن Andy Warhol چندان اهمیت نداشت چرا که برای بعضی از افراد اتومبیل فراتر از یک وسیله نقلیه است.

The exhibition “Ten Automobiles” in 1953 at MoMA. It’s harder to think about cars as objects of beauty now than it was in the 1950s, when MoMA mounted two popular shows of automobiles.

Emerging automania: Driving created opportunities to make a fashion statement. In 1898, Henri de Toulouse-Lautrec depicted his fur-coated cousin as a Parisian modiste in the lithograph “The Automobile Driver (L’Automobiliste),” leaving a trail of dust and fumes in his wake.

In the ’60s, the breezy optimism of technological progress promoted by the industry fell out of step. The Pop artist Vern Blosum wryly titled his 1962 photo-realist painting of a parking meter, “Time Expired.”

A 1948 Pininfarina Cisitalia 202 GT Car on display at MoMA. It was the first automobile the museum acquired, in 1972.

A 1965 Porsche 911 Coupe designed by F.A. “Butzi” Porsche entered the collection in 2017.

The Fiat 500f City Car, designed between 1957 and 1965 by Dante Giacosa. This example is from 1968.

Visitors pass the Jaquar E-Type Roadster, an icon of the Swinging Sixties, at “Automania.”

logo-samandehi