برگزاری دوسالانه معماری شیکاگو ۲۰۲۱ با موضوع «شهر در دسترس»

دوسالانه معماری شیکاگو با موضوع «شهر در دسترس» ۲۶ شهریور برگزار می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، دوسالانه معماری شیکاگو از مهم‌ترین رویدادهای حوزه معماری در جهان، سپتامبر سال جاری میلادی با ارائه طیف گسترده‌ای از نمایش آثار معماری برگزار خواهد شد.

طی برگزاری این دوسالانه هشتاد پروژه از ۱۸ کشور به نمایش درآمده و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

«شهر در دسترس» با شعار «بازنویسی آنچه از یک دوسالانه می‌تواند برآید، باشد و انجام پذیرد» محوریت این دوره از دوسالانه شیکاگو را به خود اختصاص داده است.

کیوریتور دوسالانه امسال دیوید براون، طراح و محقق، به این سوال پاسخ می دهد که «چه کسی با بررسی چشم اندازها و رویکردهای جدید سیاسی در طراحی شهر مشارکت می‌کند؟»

محل استقرار دوسالانه شیکاگو که بزرگ‌ترین نمایش آثار معماری در آمریکای شمالی محسوب می‌شود در مرکز فرهنگی شهر شیکاگو است و علاوه بر این مکان، سازه‌هایی مختص به نمایش‌های این رویداد برای ارائه آثار طراحان شرکت‌کننده در نظر گرفته شده است. همچنین بنیاد گراهام میزبان یکی از نمایشگاه‌های دوسالانه است که به ارائه آثار طراحان می‌پردازد.

در این دوره ۱۵ اینستالیشن اختصاصی در مکان‌های عمومی میزبان مخاطبان است.

بازدیدکنندگان می‌توانند از کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های متنوع این دوسالانه به صورت رایگان استفاده کنند. همچنین مقالات مختلفی از دانشجویان و هنرمندان دانشگاه هاروارد، ییل، کارنگی ملون و ماساچوست در دسترس علاقمندان است.

دیوید براون، کیوریتور، گفته است: «بررسی پتانسیل «شهر در دسترس» بیش از یک دهه برای من مهم بوده و فرصتی فوق‌العاده است تا ایده‌های مختلف را با معماران، طراحان، اندیشمندان و رهبران جامعه در بستر دوسالانه مطرح کنیم. بعد از افتتاح دوسالانه کار ما تازه شروع می‌شود. دوسالانه یک گفتگوی آزاد است و من هیجان زده هستم که ببینم چه ایده‌ها، همکاری‌ها و مشارکت‌هایی از این گردهمایی به دست می آید.»

رویکرد این دوسالانه ارائه ایده‌های جدید و استفاده از پتانسیل فضاهای جمعی است که به بیش از ۱۰،۰۰۰مترمربع زمین خالی در سراسر جنوب و غرب شیکاگو اشاره دارد.

این رویداد از روز جمعه ۲۶ شهریور تا ۲۶ مهر برای عموم آزاد و رایگان است. همزمان با نمایشگاه حضوری، نمایشگاه مجازی و برنامه‌های آنلاین برای مخاطبانی که امکان بازدید از نمایشگاه حضوری ندارند، برپاست.

logo-samandehi