خبرهایی از مرمت مجسمه‌های کاخ سعدآباد

معاون اجرایی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد از مرمت مجسمه‌های این مجموعه خبر داد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدابراهیم لاریجانی به ایسنا گفت: مرمت هفت مجسمه در مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد از مردادماه آغاز شده و پروژه رو به پایان است.

او اظهار کرد: پس از سال‌ها توفیق شد از محل صرفه‌جویی در برخی از پروژه‌های عمرانی و مرمتی، مبالغی را برای موضوع مرمت مجسمه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد اختصاص دهیم. این مجسمه‌ها، شامل آثار ورودی کاخ موزه‌ها و محوطه است، مانند مجسمه آرش کمانگیر مقابل کاخ ملت یا مجسمه شیرهای سنگی که کار استاد ارژنگ بوده یا مسجمه ابوالهول که در ورودی کاخ یادمان ریاست‌جمهوری قرار گرفته است.

وی افزود: مجسمه‌هایی که نیازمند مرمت، بازسازی و بهبود وضعیت شرایط نگهداری بودند توسط یکی از استادکاران ماهر که در زمینه مرمت آثار و همچنین ساخت مجسمه تبحر دارد و به همت دفتر فنی و یا نظارت کارگاه مرمت این مجموعه و تحت نظارت معاونت اجرایی سعدآباد در حال اجرا است.

به گفته لاریجانی، مرمت این مجسمه‌ها به استاد "اسماعیل رضا محمدی" سپرده شده است. محمدی متولد سال ۱۳۳۳ بوده و دارای کارشناسی مجسمه‌سازی از دانشگاه هنر و کارشناسی ارشد تولیدات فرهنگی و هنری از سازمان میراث فرهنگی است. از جمله سوابق او می‌توان به ۴۰ سال تجربه کاری هنری، بنیانگذاری هنر مولاژ در میراث فرهنگی و مدیریت سه موزه در تهران به مدت ۱۰ سال اشاره کرد.

logo-samandehi