پنج نقاشی از کلود مونه در ساتبیز

ماه مارس امسال، ساتبیز پنج اثر از کلود مونه را ارائه خواهد کرد که در طی یک دوره 15 ساله در طول دوران حرفه‌ای او نقاشی شده است.

به گزارش گالری آنلاین، این آثار محور کار این هنرمند را از یک نقاش امپرسیونیست تا پدر اکسپرسیونیسم انتزاعی ترسیم می‌کند. این مجموعه تصویری از نحوه برخورد مونه با مفهوم ثبت رنگ و نور بر روی بوم به روشی مدرن و انتزاعی، از طریق طیفی از نقوش کلیدی ترسیم می کند. از یک بوم پر از گل که نشان‌دهنده نقاشی‌های معروف نیلوفر آبی مونه است، تا تصویری ریتمیک از دسته‌های دانه‌ای که در کنار هم قرار گرفته‌اند، و دو منظره نقاشی شده در شرایط آب و هوایی متفاوت در انتهای فصل‌ها. آثار همگی مربوط به سال 1900 هستند. مونه تأثیر عمیقی بر هنرمندان و جنبش‌های بعدی گذاشت. این نقاشی‌ها در مجموع با قیمت 50 میلیون دلار (35 میلیون پوند) در حراج عصر مدرن و معاصر ساتبیز در لندن در 2 مارس 2022 عرضه خواهند شد.

هلنا نیومن، رئیس ساتبیز اروپا و رئیس هنر امپرسیونیست و مدرن در سراسر جهان، می‌گوید: «مونه با پیکاسو و ون گوگ یکی از محبوب‌ترین هنرمندان جهان امروز است. در سال‌های اخیر، انرژی پیرامون او، هم در عرصه نمایشگاه‌های جهانی و هم در میان مجموعه‌داران سراسر جهان به‌ویژه در آسیا که شخصیتی محبوب است، قوت بیشتری پیدا کرده است. در ترسیم پیشرفت به سمت نقاشی‌های بزرگ نیلوفر آبی، این پنج اثر خیره‌کننده داستان مونه را به‌عنوان پدر هنر مدرن به طرز درخشانی بیان می‌کنند.

سیمون شاو، نایب رئیس هنرهای زیبای ساتبی، گفت: «مونه تأثیری کلیدی بر جنبش‌های انتزاعی قرن بیستم داشت و مدت‌ها پس از مرگش در سال 1926، او همچنان یک نیروی قوی و مرتبط است. به طور واضح، در دهه 1950، با ظهور اکسپرسیونیسم انتزاعی، موزه هنرهای مدرن یک نیلوفر آبی برای مجموعه خود به دست آورد - این رابطه همزیستی در سال های بعد، با پیشگامی مونه و موزه مارموتان، به کاوش ادامه یافت. نمایشگاه Abstraction در سال 2010 و در حال حاضر در نمایشگاه هلن فرانکتالر در گالری تصاویر Dulwich در لندن می باشد.

قیمت تخمینی یکی از چهار طبیعت بی جان بین 10 تا 15 میلیون پوند است. سنت طولانی و درخشان نقاشی طبیعت بی جان، هم موضوع و هم ترکیب بندی را به شدت به چالش می کشد. گل‌ها تمام بوم را اشغال می‌کنند، با لبه‌های نقاشی که ترکیب را برش می‌دهند - ارتباط زیادی با شیفتگی مونه به ژاپن داشت، شیفتگی که او با بسیاری از معاصران خود به اشتراک می‌گذاشت. در سال 1854، بنادر ژاپن برای اولین بار در 200 سال گذشته به روی تجارت غربی باز شد و جرقه ای را برای ژاپنیسم به وجود آورد که تقریباً در تمام جنبه های زندگی غربی نفوذ کرد.

اثر Massif de chrysanthèmes که بین 10 تا 15 میلیون پوند تخمین زده می شود، یکی از چهار طبیعت بی جان اختصاص داده شده به گل های داوودی است که توسط مونه در سال 1897 نقاشی شده است. به چالش کشیدن ریشه‌ای سنت طولانی و درخشان نقاشی طبیعت بی‌جان، هم موضوع و هم ترکیب - که در آن گل‌ها تمام بوم را اشغال می‌کنند، با لبه‌های نقاشی که ترکیب را برش می‌دهند - ارتباط زیادی با علاقه مونه به ژاپن داشت. شیفتگی او با بسیاری از معاصرانش به اشتراک گذاشته شد. در سال 1854، بنادر ژاپن برای اولین بار در 200 سال گذشته به روی تجارت غربی باز شد و جرقه ای را برای ژاپنیسم به وجود آورد که تقریباً در تمام جنبه های زندگی غربی نفوذ کرد.

logo-samandehi