رونمایی از طرح های شهر بیت‌کوین در السالوادور

شهر بیت‌کوین را فرناندو رومرو، معمار مکزیکی و بنیانگذار استودیو معماری FR-EE طراحی کرده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، نایب بوکله، رئیس جمهوری السالوادور از طرح‌های استودیو معماری FR-EE برای ساخت اولین شهر بیت‌کوین جهان که هزینه اولیه ساخت آن از طریق اوراق قرضه مورد حمایت این رمزارز تامین خواهد شد، رونمایی کرده است. مکان این شهر در منطقه شرقی«لا یونیون»، سواحل جنوبی الساوادر، در نظر گرفته شده که نیروی حرارتی آن از مرکز زمین و از آتشفشان کونچاگو تامین خواهد شد.

این شهر دایره‌ای شکل توسط معمار مکزیکی فرناندو رومرو، بنیانگذار استودیوم معماری FR-EE طراحی شده است. اولین تصاویر منتشر شده یک شهر طلایی با یک میدان مرکزی است که از آسمان نماد بیت‌کوین در آن نمایان خواهد بود. همچنین تصاویری از چندین ساختمان شاخص از جمله فرودگاه، مناطق تجاری و مسکونی در کنار عنوان «علامت‌های دیدنی و همه…» دیده می‌شود.

اگرچه این مدل رنگ طلایی بود، اما بوکل با به اشتراک گذاشتن مجموعه‌ای از رندرهای واقعی به مردم اطمینان داد که شهر کاملاً طلایی نخواهد بود. این فقط انتخاب رنگ معمار برای مدل مقیاس است و شهر واقعی بیشتر سبز (درخت) و آبی (دریا) با چشم‌انداز زیبا در آتشفشان خواهد بود.

سال گذشته این کشور آمریکا لاتین بعنوان اولین کشور جهان مبادلات مالی برای خرید کالاها و خدمات با رمزارز بیت‌کوین را به رسمیت شناخت و آن را قانونی اعلام کرد. برای تامین مالی این شهر، السالوادر قصد دارد یک اوراق قرضه۱۰ میلیارد دلاری منتشر کند که نیمی از آن در بیت‌کوین و نیمی در ساخت زیرساخت‌های شهر سرمایه‌گذاری خواهد شد. هیچ جزئیاتی در مورد زمانبندی برنامه‌ریزی شده توسط دولت السالوادور منتشر نشده است.

logo-samandehi