کشف اثار باستانی در میانه جنگ

سربازان اوکراینی در حالی که برای دفاع زمین را حفر می کردند، گنجینه هایی باستان شناسی در شهر بندری Odessa کشف کردند.

به گزارش گالری آنلاین، ارتش اوکراین هفته گذشته اعلام کرد که سربازان اوکراینی هنگام کندن خندق به دلیل پیش بینی حمله روسیه در شهر بندری Odessa، گنجینه ای از آثار را کشف کردند.

به گزارش Heritage Daily که برای اولین بار این خبر را گزارش کرد، اعضایTerritorial Defense 126th اوکراین آمفورای، یا ظروف باستانی که برای ذخیره و حمل و نقل کالاهای مایع و خشک استفاده می شده، را کشف کردند. شکل بلند و گردن بطری مانند در سفال های یونان باستان، روم و بیزانس رایج بوده، با این حال اولین نمونه های این شکل مربوط به دوره Neolithic است.

سربازان آمفورا را هنگام آماده سازی Odessa، سومین شهر پرجمعیت اوکراین و یک بندر دریایی و به طور قابل توجه ای استراتژیک در سواحل جنوب غربی، برای تهاجم بیشتر روسیه پیدا کردند. این ظروف مربوط به قرن های سوم و چهارم قبل از میلاد است، زمانی که Odessa یک سکونتگاه رومی به نام Odessus بوده است.

مستندسازی از محوطه باستان شناسی در حال حاضر به دلیل عملیات نظامی روسیه برای رد شدن از این شهر غیرممکن است، با این حال تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط Territorial Defense 126th، اعضای آن را در حال حمل این آثار و همچنین چندین تکه سرامیک که برای حفاظت به موزه باستان شناسی Odessa منتقل می کنند، را نشان می دهد.

logo-samandehi