اولین آسمانخراش پاک در اکوادور رونمایی شد

استودیو معماری MVRDV از جدیدترین پروژه‌اش با ۱۴۳ متر بلندی و ۳۷ طبقه در گوایاکیل اکوادور رونمایی کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، این استودیو معماری هلندی از طراحی شش آسمان‌خراش با عنوان «تپه‌ها» در گوایاکیل روی رودخانه گوایاس رونمایی کرد. این شش برج مسکونی با یک ساختار پایه چندسطحی به هم وصل می‌شوند و ارتفاعی نسبتاً مشابه دارند که بلندترین ساختمان ۳۷ طبقه آن ۱۴۳ متر و کوتاه‌ترین بنا ۹۹ متر ارتفاع خواهد داشت.

نمای برج‌ها از لایه‌های نامتقارن تشکیل شده که وقتی از بالا به آن نگاه می‌کنیم، شبیه مدل‌های توپوگرافی هستند. لایه‌های همپوشانی در قسمت‌های پلکانی برج به عنوان یک فضای اجتماعی با استخرهای بزرگ، استراحتگاه و مناطق تفریحی پراکنده در سراسر مجتمع عمل می‌کند که سطوح پایین‌تر شامل مغازه‌ها نیز می‌شود.

هر سطح از برج‌های مسکونی در بالکن‌هایی به شکل نامنظم پوشانده شده که نمای موج‌دار دارند. نماها دارای کاشی‌های سرامیکی و بتن سبک هستند تا تضاد ایجاد کنند. طراحان پروژه معتقدند که این روش طراحی شبیه به برخی از تغییرات در خود شهر هستند.

طراحی این مجتمع مسکونی با الهام از وسعت رودخانه این شهر در تضاد با کوه‌های مجاور تا منظره بلندمرتبه‌های مدرن در خط ساحلی انجام شده است. این سازه‌ها اولین پروژه املاک و مستغلات در اکوادور خواهد بود که انرژی پاک از میدان فتوولتائیک تامین می‌شود. همچنین این طرح از این مسیر برای تامین برق مجتمع و اجرای سیستم جمع آوری آب باران استفاده می‌کند. استودیو معماری MVRDV سال ۱۹۹۳ در روتردام تاسیس شد و پروژه‌های زیادی را در سطح بین‌المللی تکمیل کرده است.

logo-samandehi