ادغام حیاتی هنر و آگاهی ذهن در زندگی روزمره

چیدمان هنری عمومی تعاملی در مرکز راکفلر

تغییر در فضا، عنوان اینستالیشن Jeppe Hein است که فرصتی را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند تا با محیط اطراف خود و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

به گزارش گالری آنلاین، تابستان امسال، هنرمند تجسمی مشهور Jeppe Hein، اثری با عنوان "تغییر در فضا" را که یک اینستالیشن هنری عمومی تعاملی در مرکز راکفلر مرکز پلازا است، ارائه کرده است.

این مجسمه مبتنی بر آب - که Hein آن را به عنوان شکلی از مجسمه‌سازی اجتماعی و «معماری مایع» توصیف می‌کند - به بازدیدکنندگان الهام می‌دهد تا با آثار هنری و محیط اطراف خود تعاملی بازیگوشانه داشته باشند و استراحتی آرام در مرکز شهر شلوغ برای آنها باشد.

این لثر شامل چهار دایره با دیوارهای محصور با آب است که از زمین بیرون می آیند و به سمت بالا پرتاب می شوند.

"دیوارهای" دایره ای آب به طور تصادفی بالا و پایین می روند و در یکدیگر ادغام می شوند و محیط را به فضاهای کوچکتر تقسیم می کنند.

بازدیدکنندگان اجازه دارند در داخل سازه از فضایی به فضای دیگر حرکت کنند و یک محیط بازی و تعاملی برای بزرگسالان و کودکان ایجاد می کند.

در 20 سال گذشته، Jeppe Hein آثار بسیاری را در موزه ها به نمایش گذاشته است و همچنین چیدمان های هنری، از جمله اینستالیشن های آبی، در فضاهای عمومی و موسسات هنری در سراسر جهان ارائه کرده است. رویکرد به پیکربندی مجدد یک مکان عمومی برای این هنرمند، بر ادغام حیاتی هنر و آگاهی ذهن در زندگی روزمره متمرکز است. آثار او اغلب دارای عناصر شگفت انگیز و فریبنده ای است که تماشاگران را در مرکز رویدادها قرار می دهد و بر تجربه و درک آنها از محیط اطراف تمرکز می کند.

کار Hein در مرکز راکفلر فرصتی را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند تا با محیط اطراف خود و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و تعامل، سرگرمی، شگفتی و کنجکاوی را به مرکزی اساسی و تاریخی در شهر نیویورک بیاورند. Changing Spaces بازدیدکنندگان را دعوت می‌کند تا چیزهای غیرمنتظره را به اشتراک بگذارند و در آغوش بگیرند، زیرا Hein نگرش‌ها و انتظارات سنتی هنر را به چالش می‌کشد.

logo-samandehi