برگزاری سلسه نشست‌های «زیبایی شناسی حماسه» با موضوع نگاه هنرمندان به واقعه کربلا

موزه هنرهای معاصر تهران، هم زمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، میزبان سلسله نشست‌های«زیبایی شناسی حماسه» می‌شود و طی آن نگاه هنرمندان به واقعه کربلا با نمایش برخی آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران بررسی و تحلیل می شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این نشست‌های تخصصی از یکشنبه نهم مرداد ماه همزمان با دوم محرم ساعت ۱۵ در کتابخانه موزه هنرهای معاصر تهران آغاز شده است و تا اربعین ادامه خواهد داشت.

هفته نخست این نشست ها به نقاشی قهوه خانه‌ای (خیالی نگاری) اختصاص دارد که در روز نخست، یکشنبه نهم مرداد هادی سیف، دانش آموخته دانشگاه استراسبورگ و دانشگاه اصفهان، نویسنده، فلیم‌نامه نویس، پژوهشگر هنرهای سنتی ایران و پژوهشگر نقاشی قهوه‌خانه (خیالی نگاری) با عنوان شمایل نگاری به سخنرانی پرداخته است. روز سه شنبه یازدهم مرداد امیر مازیار کارشناس ارشد فلسفه غرب دانشگاه تهران و دارای دکترای فلسفه هنر از دانشگاه علامه طباطبایی، دانشیار و مدرس دانشگاه هنر، پژوهشگر، نویسنده و مترجم با عنوان" نقاشی قهوه‌خانه ( خیالی نگاری – شمایل نگاری )" با عنوان پرده های درویشی سخنرانی می کند.

دبیر علمی این سلسله نشست، روزبه سلطان محمدی و دبیر اجرایی احسان برزین هستند و جلسات به صورت حضوری و پخش زنده از اینستاگرام موزه هنرهای معاصر تهران در دسترس مخاطبان است.

این برنامه پژوهش محور تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت و هر بار با نمایش آثاری از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران و حضور هنرمندان و پژوهشگران هنری، آثار عاشورایی و مذهبی از منظرهای گوناگون بررسی و تحلیل خواهد شد و در پایان هر نشست جلسه پرسش و پاسخ برگزار می شود

logo-samandehi