کشف آشپزخانه کامل متعلق به قرون وسطی در جمهوری چک

آشپزخانه کامل و دست نخورده متعلق به قرون وسطی در جمهوری چک کشف شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، این آشپزخانه را گروهی از باستان‌شناسان هنگام جستجو در یک خانه قرون وسطایی کشف کردند که در بخش‌های زیرین ویرانه‌های یک خانه، سالم باقی مانده بود.
بر اساس شواهد اولیه، باستان‌شناسان می‌گویند: این خانه چوبی اوایل قرن پانزدهم میلادی و ۶۰۰ سال پیش ساخته شده است و آشپزخانه آن که در دل خاک دفن شده بود، سالم مانده است.

اجاق این آشپزخانه آجری است و باستان‌شناسان ظرف‌های سالم سرامیکی را هم در این آشپزخانه کشف کردند که هنوز درپوش داشتن و محتویات آن قابل بررسی است.
باتوجه به این که نشانه‌هایی از آتش‌سوزی روی دیوار این خانه وجود دارد، گمان می‌رود ساکنان این خانه ناچار شدند به دلیل آتش‌سوزی از خانه فرار و بسیاری از لوازم ارزشمندشان را رها کنند.

این خانه چوبی در نزدیکی دیوار‌های تاریخی شهر «نُوی یْیچین» (Nový Jičín) در شمال شرقی جمهوری چک، کشف شد. همچنین نشانه‌ها حاکی از آن است، کسانی که در این خانه زندگی می‌کردند جزو اشراف‌زادگان بودند.

اهمیت کشف این آشپزخانه سالم در این است که جدا از مباحث باستانشناسی و کمک به شناخت نوع معماری و مصالح، امکان بررسی و شناخت بیشتر نوع تغذیه و فرهنگ غذایی مردم منطقه را هم فراهم می‌کند.

logo-samandehi