از طراحی مجتمع باغ ابری در شانگهای رونمایی شد

استودیو معماری Goettsch از جدیدترین پروژه‌اش در مساحت ۲۴۴ هزار متر مربع در شانگهای رونمایی کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، گروه معماری Goettsch برنده مسابقه طراحی مجتمع جدید با هشت ساختمان در منطقه پودونگ شانگهای شده است. این پروژه در زمین ۲۴۴ هزار مترمربعی یکی از آخرین قطعات توسعه‌نیافته این منطقه ساخته خواهد شد که شامل دو برج اداری، پنج برج مسکونی، یک ساختمان فرهنگی-اداری، فضاهای خرده‌فروشی و امکانات مختلف است.

تراس‌های این برج‌ها با چشم‌اندازی به سمت رودخانه هوانگپو و خطوط افق پودونگ طراحی شده‌اند. این منطقه به دلیل بافت متفاوت و البته مدرنش تفاوت آشکاری با سایر مناطق قدیمی شهر دارد.

طراحان مجتمع معتقدند ساکنین می‌توانند انواع مختلف فعالیت‌ها را در سطوح مختلف در این مجتمع اجرا کنند. یک سکوی عابر پیاده مرتفع، پایه‌های همه برج‌ها را به هم متصل می‌کند. این پلتفرم ارگانیک با عنوان «باغ ابری» با هدف ایجاد یک چشم‌انداز گسترده طراحی شده است تا به تعریف هویت محله جدید کمک کند.

با توجه به بافت منطقه، ارتفاع برج در قسمت شمالی کاهش می‌یابد؛ جایی که آن‌ها با ساختمان‌های مسکونی موجود هم‌مرز می‌شوند. نماهای مواج در ساختمان جای خود را به درهای بازشو می‌دهد که در نتیجه، همسایگان را تشویق می‌کند از زیر باغ ابری وارد این برج شوند. عملیات ساختمان مجتمع دسامبر ۲۰۲۲ آغاز و پیش بینی می‌شود دسامبر ۲۰۲۵ تکمیل شود.

logo-samandehi