ناخوانده

نمایشی از آثار هنرمندان زن مهاجر کانادا

گالری هنری ونکوور نمایشگاه بزرگی را با بیش از 200 اثر هنری توسط نسلی از هنرمندان هنرهای تجسمی خارق العاده گرد هم آورده است.

به گزارش گالری آنلاین، ناخوانده با تمرکز بر دهه‌های 1920، 30 و 40، آثار خلق شده توسط زنان هنرمند از سراسر کشور کانادا را پیش‌زمینه می‌کند و گزارشی گسترده و متنوع از خلاقیت زنان در این مقطع مدرن و مهم قرن پیش ارائه می‌کند.

در این نمایشگاه بزرگ که توسط مجموعه هنری مک مایکل کانادا برگزار می شود، مخاطبان آثار زنان از همه نقاط کشور کانادا را در واکنش به دوره ای از تغییرات چشمگیر و گاه آسیب زا مشاهده خواهند کرد.

زنان هنرمند مهاجر در این دوره به جای دنبال کردن نقاشی منظره رایج در میان همتایان مرد خود، برای پرداختن به موضوعاتی مانند پرتره و روانشناسی انسان، شهرنشینی، استخراج منابع صنعتی، فرهنگ و جابجایی بومی، هتک حرمت محیطی و تجربه مهاجران تمایل بیشتری از خود نشان داده اند.

سارا میلروی، سرپرست ارشد مک مایکل، می‌گوید: زنان هنرمند در این دوره اساساً به چیزهایی نگاه می‌کردند که دغدغه همکاران مردشان نبود. زنان هنرمند مهاجر، ملتی را در نوسان دیدند و تمام تلاش خود را برای پاسخ به این تغییرات انجام دادند. همچنین، آنها نه از طریق تصویرسازی تجاری، بلکه از طریق تحصیل در بسیاری از مدارس هنری پیشرو در آمریکای شمالی و اروپا، به حرفه هنری خود رسیدند. کاری که آنها ساخته‌اند واقعاً نشان‌دهنده این پیچیدگی و حساسیت به سنت‌ها در هنر غربی است.

logo-samandehi