بررسی توهم گرایی در گالری Galerie Priska Pasquer

جین بنسون به دلیل مداخلاتش در اشیاء، ادبیات و آثار هنری یافت شده و پیکربندی مجدد آنها به بازترکیب های پرسشگر شناخته شده است.

JANE BENSON, Faux Faux (Florescent Green), 2022, hand-cut artificial plant and plexiglass, 76.2 x 66 x 76.2 cm, (plus shipping costs)


به گزارش گالری آنلاین، در «مجموعه مجدد»، نمایشگاه کنونی او در Galerie Priska Pasquer، این هنرمند یک گرایش توهم‌گرایی رایج را بررسی می‌کند. شاید قبلاً متوجه شده باشید: گیاهان مصنوعی که مد هستند، در گذشته،استفاده از آنها را بد سلیقگی می‌دانستند، اما امروزه، این آثار اتاق‌های نشیمن و دفاتر را تزئین می‌کنند و به‌طور فریبنده‌ای واقعی به نظر می‌رسند. تنها پس از نگاه (و احساس) مکرر می توان فریب را آشکار کرد. طبیعت نه تنها بازنمایی می‌شود، بلکه تقلید هم می‌شود، به موجب آن واقعیت و تخیل به گونه‌ای با هم ادغام می‌شوند که غیرقابل تشخیص می‌شوند.

در Re-Assembly، بنسون با تبدیل فضای گالری به یک واحه حداقلی، تجربه‌ای که به‌طور مصنوعی از واقعیت خلق شده است را مورد آزمایش قرار می‌دهد. با این حال، در نگاه دوم، مناظر به ظاهر طبیعی، خود را مصنوعی و به معنایی دوگانه نشان می دهد.

بنسون در مجموعه‌های Faux Faux خود، با بریدن برگ‌ها به شکل‌های هندسی و غیرطبیعی مانند مثلث یا مربع، اتحاد واقعیت و تخیلی را که فلور مصنوعی کاملاً نشان می‌دهد، لغو می‌کند. روند دگرگونی قابل مشاهده می شود و به گیاهان تولید انبوه هر کدام فردیت خاص خود را می بخشد. همانطور که در طبیعت، هر جزئیات منحصر به فرد می شود اینجا هم دیگر هیچ عنصری باهم همخوانی ندارد.

مجموعه ای از پرینت های سیاه و سفید مکمل مجموعه مجسمه سازی است. عکس‌ها شباهت‌های گیاه جعلی را مستند می‌کنند. این تصاویر یادآور عکس‌ها و سیلوئت‌های ویکتوریایی هستند که به دلیل تمایل به یک تصویر اقتصادی و واقعی ایجاد شده‌اند. برخلاف روند عکاسی، این عکاسی شامل دوربین نمی‌شود، کاغذ حساس به نور مستقیماً در معرض نور قرار می‌گیرد و باعث می‌شود نواحی بدون پوشش کاغذ تیره شود، بنابراین، هر تصویر منحصربه‌فرد می‌شود. در تقلید از فتوگرام، عکس‌های بنسون بار دیگر بازی بالماسکه را تقویت می‌کند و نشان می‌دهد که درک امر واقعی با انبوهی از حرکات شبیه‌سازی شده همراه است.

Jane Benson, Everyday to come (paradise palm), 2022, archival inkjet print on paper, 76,5 x 51,5 cm, courtesy PRISKA PASQUER, Cologne

JANE BENSON, Faux Faux (Orange), 2022, hand-cut artificial plant and plexiglass, 24,1 x 8 x 30 cm, (plus shipping costs)

JANE BENSON, Faux Faux (Eucalyptus fruit), 2022, hand-cut artificial plant and plexiglass, 24,1 x 8 x 30 cm, (plus shipping costs)

JANE BENSON, Faux Faux (Paradise Palm II), 2022, Hand-cut artificial plant, concrete, fiberglass planter, foam, 203,2 x 106,68 x 91,44 cm, (plus shipping costs)

JANE BENSON, Faux Faux (Black), 2022, hand-cut artificial plant and plexiglass, 24,1 x 8 x 30 cm, Ed. of 5 + 1AP, (plus shipping costs)

logo-samandehi