خانه ای برای کنجکاوی بی پایان

رونمایی از جدیدترین گالری هنری ابوظبی

فضایی به وسعت هیفده هزار متر مربع برای ترکیب هنر و فناوری و برانگیختن حس کنجکاوی، تخیل و خلاقیت در بازدیدکنندگان برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

به گزارش گالری آنلاین، تیم لابراتوار بین رشته ای مستقر در توکیو از teamLab Phenomena، یک مکان هنری همه جانبه در ابوظبی رونمایی کرد. این پروژه با همکاری وزارت فرهنگ و گردشگری در امارات توسعه یافته است.

این پروژه که انتظار میرود در سال 2024 تکمیل شود، موقعیت ابوظبی را به عنوان یک مرکز فرهنگی پیشرو تقویت میکند و در کنار لوور ابوظبی، گوگنهایم ابوظبی، و دیگر مکانهای مهم شامل منطقه فرهنگی سعدیات قرار دارد. مکان تازه رونمایی شده، که به عنوان «خانه ای برای کنجکاوی بی پایان» در نظر گرفته شده است، یک طراحی تجربی چشمگیر را به نمایش می گذارد که مخصوص ابوظبی خواهد بود و از طریق یک رویکرد آزمایشی دقیق توسعه یافته است.

آثار هنری تولید شده توسط پدیده های محیطی

بازدیدکنندگان teamlab از طریق پدیده های محیطی تشویق می‌شوند تا ذهن خود را گسترش دهند و به سفری از طریق مفهوم پدیده های زیست محیطی teamLab بروند، که چشم انداز تازه ای از دنیای اطراف ما ارائه میدهد. آثار هنری در این فضای هنری جدید به جای وجود مستقل، توسط محیطی تولید می‌شوند که باعث پدید آمدن اثر های بسیاری می‌شود. اشیایی مانند سنگ ها و سایر مواد ساخته شده توسط انسان به تنهایی ثبات ساختاری خود را حفظ می کنند. بر خلاف اینها، آثار هنری برای بقا به محیط اطراف خود وابسته هستند.

ساختمان ویژه و منحصر به فرد برای teamLab Phenom ابوظبی در ایجاد امکان توسعه طبیعی و آزادانه آثار هنری به گونه ای که خود موجودات زنده هستند، بسیار مهم است. توشیوکی اینوکو، موسس این شرکت، میگوید: «در teamLab Phenomena بازدیدکنندگان در دنیایی غوطه ور خواهند شد که به طور ارگانیک از طریق مشارکت و اقدامات افراد در آن تغییر و تکامل مییابد، و دقیقاً همین تجربه فیزیکی است که میتواند حس ارزش ما را گسترش دهد». "امید ما این است که تیم آزمایشگاه فرصت هایی را برای کنجکاوی و تخیل ایجاد کند."

نشستن در تقاطع هنر، فناوری، طبیعت و فانتزی با فناوری پیشرفته

به گفته محمد خلیفه المبارک، رئیس اداره فرهنگ و گردشگری ابوظبی،teamLab Phenomena ابوظبی درست در نقطه تلاقی هنر، فناوری، طبیعت و فانتزی با فناوری پیشرفته قرار دارد و دنیایی را ارائه خواهد کرد با شگفتی بی حد و حصر و خلاقیت برای همه بازدیدکنندگان. او خاطرنشان می کند: teamLab Phenomena ابوظبی با ارائه سفری که حواس را تحریک می کند، حس کنجکاوی را تقویت می کند، تخیل را برمی انگیزد و عطش دانش را بیدار می کند، کاملاً از تعهد ما برای الهام بخشیدن به نسل جدیدی از مبتکران و خالقان در امارت و فراتر از آن حمایت می کند.

برای جشن راه اندازی رسمی این پروژه، DCT ابوظبی یک پیش نمایش را برای بازدیدکنندگان برنامه ریزی کرده است تا آثار هنری همه جانب های را تجربه کنند که نشان دهنده مفهوم «کنجکاوی بی پایان» است و آنها را به سفری شگفت‌انگیز و اکتشاف حسی میبرد. این رویداد ضروری از 24 ژوئن تا 17 جولای در ممشا السعدیات برگزار می شود.

logo-samandehi