گروه طراحی EUROPARC، برنده رقابت تجدید پارلمان اروپا در بلژیک

مجموعه طراحی پاناروپایی EUROPARC پیشنهاد برنده برای بازسازی ساختمان Paul Henri SPAAK در بروکسل، بلژیک را ارائه می دهد.

به گزارش گالری آنلاین، این طرح که در یک مسابقه بین المللی سازماندهی شده توسط پارلمان اروپا برنده جایزه اول شد، بر هویت اتحادیه اروپا و ارزش دموکراسی تاکید می کند و در عین حال اصول ساخت و ساز مدور را ترویج می کند. این پروژه ساختاری قابل نفوذ با کمترین تأثیر زیست محیطی، از جمله یک آگورا سبز نمادین را در نظر می گیرد که اعضا را به ملاقات و تبادل نظر دعوت می کند.

همانطور که مجموعه طراحی پان-اروپایی اشاره می کند، ساختمان فعلی SPAAK دارای کمبودهای متعددی است. با این حال، از بین بردن آن و جایگزینی آن رویکرد ایده آل برای آنها نبود. در بخش ساختمان، بیش از 50 درصد ردپای کربن تولید شده در ساخت ساختار خام یک ساختمان اتفاق می افتد. اگر به طور کامل برچیده شود، تمام این هزینه ها از بین می رود و باید دوباره در یک ساخت و ساز جدید خرج شود.» تیم EUROPARC توضیح می دهد.

هدف این طراحی تقویت ارتباط بین ساختمان و شهر با بازکردن بلوک و بهبود تداوم جریان های عابر پیاده است. فضای عمومی هم در داخل و هم در خارج از معماری گسترش می‌یابد و تجربه خوشایندتری را برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند. علاوه بر این، گذرگاهی که به صورت طبیعی و شهودی از پارلمان عبور می کند، ورودی عالی برای بازدیدکنندگان به پارلمان ایجاد می کند.

logo-samandehi