آنسلم کیفر ارواح تاریخ را به تصویر میکشد

این هنرمند آلمانی که در زیر بمب های ماه های آخر جنگ جهانی دوم به دنیا آمده است، در همه چیز چرخه ای از تباهی و تولد دوباره را می بیند.

به گزارش گالری آنلاین، در La Ribaute، ملکی گسترده در جنوب فرانسه، آنسلم کیفر به مدت 15 سال زندگی و کار کرد، کیفر هزارتویی از وسواس های خود را در قالب بیش از 70 اثر اغلب نگران کننده که در محل نصب شده است، ایجاد کرده است.

برج‌های کج ساخته‌شده از کانتینرهای کشتی‌های دور ریخته‌شده، جاذبه را به چالش می‌کشند تا سایه‌ها را به استخرهای مواج بفرستند. یک آمفی‌تئاتر بزرگ که با حلقه‌های محو فیلم آویزان شده است، یادآور از پوسیدگی و زوال است، از بالکن‌های پر نور بالای آن تا تونل‌های پر از نور در زیر صحنه، آفتابگردان های خشک شده و کتاب هایی که از سرب ساخته شده اند، مضامین تکرار شونده دنیایی هستند که در میان مرگ و زندگی معلق است.

کیفر در مصاحبه ای گفت: اگر مرگ نبود، ما هم نبودیم. ما اینگونه تعریف شده ایم. من به این موضوع فکر می کنم، اما نه به شکلی بیمارگونه. او ادامه داد، حتی در صورت وقوع جنگ هسته‌ای، حتی اگر بشریت از بین می‌رفت، در جایی از یخچال‌های طبیعی تعدادی باکتری وجود خواهد داشت و تکامل جدیدی آغاز می‌شود. همه چیز جریان غیر خطی است، کیمیاگری عناصر.

او گفت: من معانی معاصر را در کنار ژرفای تاریخ می گذارم

logo-samandehi