ممنوعیت آثار هنری هوش مصنوعی

مراکز Anime NYC و Animé Los Angeles، دو کنوانسیون‌ انیمیشن در ایالات متحده، اعلام کرده‌اند که هنر هوش مصنوعی را در «کوچه‌های هنرمندان» که در آن هنرمندان تصاویر، نقاشی‌ها و کالاهایی را بر اساس طرح‌های اصلی یک هنرمند می‌فروشند، نمی‌پذیرند.

به گزارش گالری آنلاین، یکی از نمایندگان کنوانسیون در ایمیلی به ARTnews نوشت: «انیمه نیویورک اجازه هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی را نمی‌دهد. «هنرمندانی که امسال برای Anime NYC انتخاب شده‌اند، همگی توسط تیم هنرمندان کهنه‌کار ما انتخاب شده‌اند، و فهرستی از بیش از 300 هنرمند از سراسر کره زمین با سبک‌ها و آثار هنری متنوعی است که خودشان خلق می‌کنند.

این نماینده گفت که در حالی که اطلاعیه رسمی در مورد ممنوعیت هنر هوش مصنوعی انجام نشده است، روند درخواست برای نسخه 2023 نمایشگاه به طور رسمی محدودیت هایی را برای هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی ایجاد می کند.

در همین حال، Animé Los Angeles روز گذشته بیانیه ای را در مورد سیاست خود در مورد هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی منتشر کرد.

در بیانیه آمده است: «ما در انیمه لس آنجلس، استفاده از یک اثر هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی در مواد تبلیغاتی ما و یا فروش آن در سالن نمایشگاه یا کوچه هنرمندان را نمی پذیریم . در این بیانیه تصریح شده است که اگر در این کنوانسیون که در اوایل ژانویه گشایش می‌یابد، آثار تولید شده توسط هوش مصنوعی به فروش می‌رسد، نوعی کالای تقلبی محسوب می‌شود و باید حذف شود.

این سیاست‌های جدید در حالی مطرح می‌شوند که پس از انتشار مولدهای هوش مصنوعی متن به تصویر مانند DALL-E 2، مناقشات در مورد کارهای تولید شده توسط هوش مصنوعی افزایش یافته است. طرفداران AI خشمگین شدند و بحث در مورد اینکه آیا این تولیدکننده های متن به تصویر بر اساس دزدی مالکیت معنوی هنرمندان بنا شده اند یا خیر، آغاز شد.

به این ترتیب، Animé Los Angeles مولدهای متن به تصویر فعلی را نوعی دزدی می‌داند، اما برای پیشرفت‌های آینده در این فناوری استثنایی ایجاد می‌کند.

در این بیانیه آمده است: «اگر در آینده چنین برنامه‌ای ایجاد شود که فقط تصاویر خاصی را که هنرمندان صاحب آن‌ها هستند می‌توان از آنها تهیه کرد، این مسئولیت هنرمند خواهد بود که مدرکی مبنی بر اینکه این قطعات از تصاویر دزدیده شده ایجاد نشده‌اند ارائه کند.»

logo-samandehi