سه تخریب آثار هنری در اروپا و ردپای فعالان محیط زیست

فعالان آب و هوا در اروپا آثار هنری را در سه مکان هدف قرار دادند.

به گزارش گالری آنلاین، این سه تخریب همچنین برای اولین بار به عنوان بخشی از یک تلاش هماهنگ برگزار شد.

روز جمعه در پاریس، میلان و اسلو، فعالان اقلیم از سازمان‌های محلی تحت پوشش شبکه A22 مجسمه‌ها را با رنگ نارنجی یا آرد، در حالی که مذاکرات آب و هوایی سازمان ملل در مصر برگزار می‌شد، آغشته کردند. این بار آثار مستقیماً ضربه خوردند و فاقد پوشش محافظ بودند. دو مورد مربوط به مجسمه های فضای باز بود. با این وجود، گزارش شده است که هیچ یک از آثار هنری آسیب ندیده است، اگرچه برخی هنوز برای تمیز کردن احتمالی بیشتر تحت نظارت هستند.

در ورودی موزه Bourse de Commerce – Pinault Collection در پاریس، دو عضو گروه فرانسوی Dernière Renovation (آخرین تجدید) مجسمه فولاد ضد زنگ چارلز ری را با رنگ نارنجی پوشانده اند. یکی از معترضان نیز از اسب در اندازه واقعی بالا رفت و یک تی شرت سفید را روی تنه سوار کرد. روی پیراهن نوشته شده بود: «۸۵۸ روز باقی مانده است» که به ضرب‌الاجل کاهش انتشار کربن اشاره می‌کرد.

حملات داغ مورد بحث علیه آثار هنری توسط فعالان آب و هوا با سرعتی سریع در سرتاسر جهان ادامه دارد، اما تاکنون، بیشتر موارد مربوط به هنر نگهداری شده در پشت پوشش‌های شیشه‌ای بوده است که از آسیب واقعی جلوگیری می‌کند. اما این نگرانی وجود دارد که اقدامات مشابه به طور بالقوه می تواند صدمات جبران ناپذیری داشته باشد. در اوایل این ماه، بیانیه مشترک مدیران موزه‌های بین‌المللی گفته شد که آن‌ها با توجه به این روند ادامه دار، ازوضعیت اثار هنری تحت مراقبت خود شوکه شده‌اند.

logo-samandehi