از قطارهای آجری تا کانتینرهای حمل و نقل

مجسمه ساز اسکاتلندی، که به دلیل استفاده عجیب خود از موادی که اغلب از اشیاء روزمره الهام گرفته شده است، شهرت دارد، مجموعه ای از ماکت ها را برای چندین اثر به یاد ماندنی به نمایش خواهد گذاشت.

به گزارش گالری آنلاین، از 25 ژانویه تا 25 مارس 2023، گالری مجسمه Pangolin London نمایشگاه انفرادی مورد انتظار دیوید ماخ، "هی متال" را به نمایش می گذارد. در میان مدل‌هایی که دنیای مجسمه‌سازی و معماری را با هم ادغام می‌کنند، بازدیدکنندگان این فرصت را خواهند داشت که کپی‌های کوچک‌شده یک قطار تاریخی و معبدی ساخته‌شده از آجر قرمز را ببینند.

هوی متال به بینندگان نگاهی اجمالی به ایده‌ها و وسواس‌های ماخ می‌دهد و سیر تکاملی او را از مجسمه‌سازی تا معماری و بررسی ارتباط بین این دو رشته بررسی می‌کند. این نمایشگاه که توسط گالری مجسمه Pangolin London ارائه شده است، روند کاری پویا و تمایل ماخ برای فراتر رفتن از محدودیت های هنر عمومی معاصر را به نمایش می گذارد.

هنرمند می گوید: بعد از این همه سال من هنوز انزوای استودیو را دوست ندارم. من ترجیح می‌دهم اینستالیشن بسازم و تا حد امکان به‌عنوان یک هنرمند پرفورمنس مجسمه‌سازی به صورت عمومی کار کنم. من آثاری را در مراکز خرید، پارک‌ها، خیابان‌ها و نمایشگاه‌های اتومبیل به همان اندازه که در گالری‌ها یا موزه‌ها ساخته‌ام، ایجاد کردم. من از چالش‌های تلاش برای دستکاری مواد غیرمتعارف لذت می‌برم... ترجیحاً در مقادیر زیاد در مواجهه با بوروکراسی همیشه در حال افزایش اما همچنان قابل شکست. مانند همه هنرمندان، من باید با روند تهاجمی مرزها و موانع خلاقیت در حال افزایش روبرو شوم. با هنر عمومی، حلقه‌های بیشتری وجود دارد که می‌توان از آن عبور کرد، مسائل بهداشتی و ایمنی که باید با آنها برخورد کرد، برنامه‌های اجتماعی که باید در نظر گرفته شوند، بودجه‌ها و متصدیان برای گذر از آن... همه بخشی از مبارزه، اما همه قابل انجام هستند.

بسیاری از آثار ارائه شده در هوی متال نشان دهنده وسواس مداوم دیوید ماخ با کانتینرهای حمل و نقل است. از آنجایی که او آنها را یکی از مهم ترین اختراعات جهان می داند، کانتینرها بخشی جدایی ناپذیر از ماکت های بزرگ مقیاس هستند که طرح های او را برای Mach1 نشان می دهد، یک گالری هنری که در پارک ادینبورگ ساخته می شود، یک کتابخانه برای کالج آنتیوک در دمشق، و یک مجسمه غول پیکر برای میدان چیسویک در لندن. اینها همراه با چندین مدل دیگر برای آثار هنری عمومی، مجموعه‌ای از چاپ‌های جدید، و در ادامه همکاری او با پانگولین لندن، دو مجسمه جدید برنزی هیجان‌انگیز که به سفارش‌های مهم قبلی او معبد در تایر و قطار آجری دارلینگتون اشاره دارند، به نمایش گذاشته می‌شوند.

logo-samandehi