ورزش‌های زمستانی و پوشاکی که ابداع شدند

روزهای برفی فصل زمستان فرصت بسیار خوبی برای علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی فراهم می‌آورد تا به اتفاق اعضای خانواده و جمع دوستان، راهی کوهستان شوند و از ورزش‌های زمستانی لذت ببرند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، روزهای برفی فصل زمستان، فرصت بسیار خوبی را برای علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی فراهم می‌آورد تا به اتفاق اعضای خانواده و جمع دوستان، راهی کوهستان شده و از انجام ورزش‌های زمستانی لذت برند.

در کنار استفاده از لباس‌های ایمن برای انجام ایندست تفریحات، خیلی‌ها دغدغه داشتن پوشاک گرم به ویژه برای استراحتگاه‌ها در چنین مناطقی را دارند و به دنبال راهکارهایی برای محافظت خود در برابر هوای سرد زمستانی هستند.

اسکی و اسنوبورد از جمله ورزش‌های زمستانی به شمار می‌روند که حتی اگر به عنوان بازیکن‌های آماتور هم بخواهیم در روزهای برفی، این ورزش‌ها را امتحان کنیم، می‌توانیم از نکاتی در باب لباس‌های مناسب برای این روزش‌ها بهره برده و با تجهیزات بهتر، راهی کوه و کوهستان شویم.

زیرپوش بلند، رویه پشمی، جوراب اسکی یا اسنوبرد، ژاکت اسکی یا اسنوبرد، شلوار اسکی یا اسنوبرد، دستکش، کلاه ایمنی، عینک ایمنی و گِتر گردن از جمله این اقلام پوشیدنی هستند.

در ادامه با ویژگی‌های این لباس‌ها بیشتر آشنا شوید:

لباس زیر بلند:این لایه، عرق پوست شما را از بین می‌برد و شما را گرم نگه می‌دارد. پشم مصنوعی یا ابریشم پارچه‌های مناسبی برای این لباس هستند چرا که بسته به دمای بیرون و نوع دویدن‌هایتان، به پوشاک با وزن سبک یا میان‌وزن نیاز دارید.

رویه پشمی:آن را روی لباس زیر بلند خود در ماشین و خانه بپوشید. بهتر است این لباس را در زیر ژاکت خود بر تن کرده تا گرما را با تمام وجود حس کنید.

جوراب های اسکی یا اسنوبرد:جوراب‌های اسکی و اسنوبرد بلندتر از چکمه‌های شما بوده و خیلی ضخیم نیستند. (جوراب‌های ضخیم اگر چکمه‌های شما را خیلی تنگ کنند و گردش خون شما را محدود کنند، در واقع می‌توانند موجب سردی پاهایتان باشند.) برخی از آنها بالشتک در ساق پا دارند. از پوشیدن جوراب‌های نخی خودداری کنید، زیرا وقتی جوراب‌های نخی از برف یا عرق خیس می‌شوند، به شکل مشمئزکننده‌ای خشک خواهند شد.

ژاکت اسکی یا اسنوبرد:معمولاً ضد آب یا مقاوم در برابر آب و عایق بوده و دارای جیب‌های راحت و سایر ویژگی‌های مخصوص برف هستند. یک کت بارانی ضدآب بر رویه پشمی هم پیشنهاد می‌شود.

شلوار اسکی یا اسنوبورد:ضد آب یا مقاوم در برابر آب و عایق، گاهی اوقات دارای جیب‌هایی مناسب برای جلوگیری از ورود برف به چکمه‌های شما هستند.

دستکش:ضد آب و عایق انتخاب کنید. به طور کلی، ضخامت بیشتر برابر با گرمای بیشتر است. شما نیازی به دستکش مخصوص اسکی یا اسنوبورد ندارید اما آنها دارای ویژگی‌های مطلوبی هستند از جمله دستمال‌های عینک داخلی و سرآستین‌های بلند که تا وسط ساعد بالا می‌روند و از نفوذ برف جلوگیری می‌کنند.

کلاه ایمنی:اجباری نیست اما بسیار توصیه می‌شود. کلاه اسکی به محافظت از سر شما کمک می‌کند و سر و گوشتان را گرم و خشک نگه می‌دارد. اگر از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنید، حتماًبه سراغ کلاه‌های گرم بروید.

عینک: این عینک از چشمان شما در برابر باد، برف و تابش خیره کننده نور خورشید محافظت می‌کند. اگر از عینک استفاده می‌کنید، بررسی کنید که با کلاه ایمنی و شکل صورت شما هم‌خوان باشد. اگر بارش برف در کوهستان قطع شده باشد، عینک آفتابی هم جایگزین خوبی است.

گتر گردنی:می‌توانید در هوای سرد، یک گتر گردنی را روی بینی خود بکشید و همزمان به گرم نگه داشتن گردن و صورت خود کمک کنید.

logo-samandehi