حذف گرافیتی «بنکسی»‌ توسط شورای شهر

ساعاتی پس از تایید اصالت گرافیتی جدید «بنکسی»‌ که در یکی از شهرهای انگلستان خلق شده بود،‌ شورای شهر بخشی از آن را حذف کرد.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از گاردین نوشت،‌ روز گذشته «بنکسی»‌ خلق یک گرافیتی بر روی دیوار شهر «ماگریت» واقع در انگلستان را تایید کرد. به نظر می‌رسد «بنکسی»‌ این گرافیتی را با موضوع خشونت خانگی علیه زنان و دختران خلق کرده است.

این نقاشی، یک زن خانه‌دار دهه ۵۰ میلادی را در یک لباس کلاسیک آبی،‌ یک جفت دستکش شست‌وشو زردرنگ، یک چشم کبود متورم و دندان شکسته را به تصویر می‌کشید که مردی را درون یک فریزر کوچک پرتاب کرده است.

برای خلق این اثر هنری که نخستین‌بار روز سه‌شنبه مشاهده شد از یک فریزر واقعی استفاده شده بود. شورای شهر که این فریزر را عامل ناقض ایمنی عنوان کرده است،‌ آن را از محل نمایش گرافیتی برداشت و اعلام کرد پس از ایجاد شرایط مناسب، آن را دوباره بازمی‌گرداند.

شورای این شهر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «یک یخچال فریزر که گمان می‌رود بخشی از این اثر هنری بوده است، با توجه به اینکه در یک فضای عمومی قرار داشت به دلایل ایمنی توسط اعضای شورای شهر حذف شده است.»

در ادامه این بیانیه اعلام شد: «ما با مالک بنا تماس خواهیم گرفت تا درباره شرایط نگهداری این اثر هنری برای این منطقه گفت و گو کنیم.»‌

«بنکسی»‌ با انتشار مجموعه عکس‌های این نقاشی در صفحه اینستاگرامش، خلق این اثر هنری را تایید و بر چهره این زن به ظاهر خندان ولی زخمی،‌ تاکید کرد.

گمان می‌رود، «بنکسی‌»‌ در روز ولنتاین با خلق این اثر هنری به خشونت خانگی علیه زنان اشاره کرده باشد.

«بنکسی» هنرمند گرافیتی‌کار اهل بریستول است که با نقاشی‌های دیواری و هنر گرافیتی اعتراضی خود، شهرت جهانی دارد، با این حال هنوز هویت اصلی او فاش نشده است. نقاشی‌های این هنرمند بیشتر به مسائل سیاسی و موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته است. تا کنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است.

logo-samandehi