اختلاف بر سر نقاشی 5 میلیون دلاری ونگوگ

صاحبان اصلی نقاشی ونگوگ در نهایت آن را در نمایشگاه DIA یافتند و به دنبال ثبت ادعای خوئ هستند.

به گزارش گالری آنلاین، یک دادگاه تجدیدنظر فدرال با رسیدگی به اختلاف بر سر کنترل یک نقاشی ونسان ون گوگ که اخیراً در نمایشگاهی درباره این هنرمند در موسسه هنر دیترویت (DIA) به نمایش گذاشته شده است، موافقت کرده است.

علاوه بر این که دادگاه روز دوشنبه حکمی صادر کرد، همچنین به موزه دستور داد تا زمانی که پرونده در جریان است، به نگهداری تابلوی Une Liseuse de Romans متعلق به ۱۸۸۸ ادامه دهد.

نقاشی زنی در حال خواندن کتاب بخشی از نمایشگاه DIA "ون گوگ در آمریکا" بود که 74 قطعه از این هنرمند هلندی را که از مجموعه‌داران و موزه‌های سراسر جهان به امانت گرفته شده بود، به نمایش گذاشت.

ماه گذشته، زمانی که نمایش به پایان خود رسید، Brokerarte Capital Partners LLC شکایتی را با ادعای مالکیت این نقاشی تنظیم کرد. Brokerarte گفت که Une Liseuse de romans را در سال 2017 به قیمت 3.7 میلیون دلار خریداری کرد و مالکیت موقت آن را به شخص ثالث داد و سال‌ها تلاش کرد تا مکان آن را ردیابی کند قبل از اینکه بفهمد بخشی از نمایشگاه DIA است. اکنون ارزش آن 5 میلیون دلار تخمین زده می شود.

این موزه که در نمایشگاه خود گفته بود این نقاشی از یک مجموعه خصوصی در برزیل امانت گرفته شده است، متهم به تخلف نشده است. Brokerarte متعلق به کلکسیونر برزیلی گوستاوو سوتر است. این شرکت از موزه می‌خواهد که نقاشی را برگرداند. اما ماه گذشته، یک قاضی با DIA موافقت کرد و گفت که موزه تلاش لازم را برای اطمینان از دزدیده نشدن اثر انجام داده است. این موزه از قانون مصادره، یک قانون فدرال که بر اشتراک بین المللی هنر حاکم است، استناد کرده است DIA. استدلال کرده است که حمایت از آن برای اطمینان از اینکه مالکان خارجی همچنان به امانت دادن آثار مهم به مؤسسات ایالات متحده ادامه می دهند بسیار مهم است. انجمن مدیران موزه هنر نیز از دادگاه تجدیدنظر خواست تا این پرونده را رد کند.

logo-samandehi