نقاشی عجیب «لوسیان فروید» از دخترش به فروش می رسد

پیش‌بینی می‌شود نقاشی پرتره اثر «لوسیان فروید» از یکی از فرزندانش که بیش از ۲۰ سال است در انظار عمومی دیده نشده، هفته آینده در یک حراجی به قیمت ۲۰ میلیون پوند فروخته شود.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از گاردین نوشت، این نقاشی با عنوان «آیب ریدینگ» حاصل بیش از ۷۰ نشست «ایزوبل بویت» در استودیوی این هنرمند در هالند پارک، غرب لندن، در سال ۱۹۹۷ بود. بویت که در خانواده اش با نام ایب شناخته می‌شد، هنگام خواندن رمان ۴۰۰۰ صفحه ای «مارسل پروست» به نام «در جستجوی زمان از دست رفته» در حالی مدل نقاشی لوسین فروید شده که لباسی گشاد پوشیده، پاهای برهنه‌اش روی صندلی و کتاب را روی پاهایش قرار داده است.

در پس‌زمینه پرتره یک صندوق چوب درخت بلوط با دسته‌های برنجی دیده می‌شود که فروید نامه‌ها، تلگراف‌ها و عکس‌های مربوط به دهه ۱۹۴۰ را در آن نگه می‌داشت.

«بویت» درباره این نقاشی گفته بود: «فروید هرگز ژست مدل‌های خود را دیکته نمی کرد. پدرم اغلب پیشنهادهایی می‌داد، اما هرگز نمی‌گفت می‌خواهم این را بپوشی و آنجا بنشینی. او همه چیز را آسان کرد و انتخاب همه چیز با شما بود. او می‌خواست مردم را آن‌طور که هستند نقاشی کند، نمی‌خواست آن‌ها را قالب‌بندی کند یا متقاعدشان کند که این یا آن کار را انجام دهند. او انتخاب کرده بود که ما را نقاشی کند و بخشی از شخصیت ما این بود که چگونه بنشینیم.

این پرتره بلافاصله پس از تکمیل در یک مجموعه خصوصی نگهداری می‌شد و آخرین بار در سال ۲۰۰۰ در نمایشگاهی در نیویورک به صورت عمومی دیده شد و قبلاً هرگز در بریتانیا به نمایش گذاشته نشده بود و حالا قبل از فروش آثار مدرن و معاصر این خانه حراج در اول مارس در ساتبیز لندن به نمایش گذاشته شده است.

logo-samandehi