کارآگاهان تاریخ هنر پرتره مادر را به پرتره همسر و فرزندش پیوند دادند

محققان پس از 200 سال بخش های جداگانه ای از نقاشی پرتره خانواده فنلاندی را کنار هم قرار داده اند.

به گزارش گالری آنلاین، دو قسمت مجزا از یک پرتره خانوادگی قرن هفدهمی که به دو نیم تقسیم شده بود، پس از تقریباً 200 سال توسط محققان دوباره گرد هم آمده است. پرتره دوتایی یک پدر و پسر - که در سال 1626 توسط نقاش پرتره ساکن آنتورپ، کورنلیس دو ووس (Cornelis de Vos) نقاشی شده است - یک خانواده سه نفره را به تصویر می کشد، اما نقاشی یک قطعه را نداشت.

پرتره دوگانه یک پدر و پسر متعلق به مجموعه خصوصی Nivaagaard مستقر در Niva، دانمارک است. یورگن وادوم، مشاور ویژه در مجموعه نیواگارد و آنجلا جاگر، متصدی مؤسسه تاریخ هنر RKD-هلند در لاهه، سال گذشته برای ردیابی اثر گمشده به نیروهای خود پیوستند.

در ابتدا آنها عکس هایی را در گزارش حفاظت از گالری ملی دانمارک در سال 1966 پیدا کردند که جزئیات بیشتری را نشان می داد و بخشی از بازوی زن گمشده را نشان می داد. این تصاویر سرنخ‌های جدیدی را مشخص کرد از جمله یک جفت دستکش گلدوزی شده با مخمل قرمز.

این باعث شد که پرتره ای از یک خانم زیبا با یقه ای مانند پدر در پرتره دوتایی شناسایی کنند. در بیانیه ای از مجموعه Nivaagaard آمده است که این پرتره یک بانوی De Vos از سال 1626 بود که در حراج کریستی در لندن در سال 2014 به فروش رفت.

این اثر در لندن توسط فروشنده آمستردامی Salomon Lilian خریداری شد که نقاشی را تمیز کرد. پس از بازسازی، منظره در پس‌زمینه پرتره دوتایی آشکار شد که یک دایک و ردیفی از درختان صنوبر را در پشت شانه چپ پسر نشان می‌دهد که در پرتره زن ادامه دارد. این بیانیه می افزاید، ویژگی های صورت و چشمان قهوه ای او با پسر بچه مطابقت دارد.

اخیراً یک کمک مالی از بنیاد نیو کارلزبرگ در کپنهاگ به مجموعه Nivaagaard اجازه داد تا پرتره مادر را به دست آورد. این مجموعه می‌گوید ارتفاع نقاشی مادر کمتر از نصف نقاشی پدر و پسر است، و این نشان می‌دهد که اثر اصلی احتمالاً پس از آسیب دیدگی، به احتمال زیاد بین سال‌های 1830 و 1859، با دقت به دو تابلوی مستقل تقسیم شده است.

آندریا ریگ کاربرگ، مدیر موزه مجموعه نیواگارد، در بیانیه‌ای گفت: «تحقیقات ما را به کشف این پرتره زن باورنکردنی سوق داده است. مادر حالا با پسرش که خیلی شبیه نگاهش است به ما نگاه می کند. هر سه سوژه زمانی بُعد، عمق و درخشش کاملاً جدیدی به خود می گیرند.

logo-samandehi