لی لی گلستان و آینده نامعلوم گالری‌اش به علت کرونا

لی‌لی گلستان که این روزها گالری «گلستان» را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل کرده است، از آینده نامعلوم نمایشگاه‌های این گالری در روزهای پایانی سال جاری و حتی نمایشگاه‌های سال آینده سخن می‌گوید و در عین حال اظهار امیدواری می‌کند که هر چه زودتر این شرایط ختم به خیر شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، مدیر گالری «گلستان» و مجموعه‌دار در گفت‌وگویی درباره ارتباط گالری‌ها با مخاطبان در شرایط تعطیلی برنامه‌های فرهنگی و هنری کشور، اظهار می‌کند: گالری‌ها همیشه از طریق برگزاری نمایشگاه‌های هنری با مردم در ارتباط بودند. ما دعوتشان می‌کردیم و آنها هم لطف می‌کردند و به تماشای نمایشگاه‌ها می‌آمدند؛ اما الان که آینده بسیار نامعلومی داریم، هیچ ارتباطی هم با مخاطبانمان نداریم.

او درباره برگزاری نمایشگاه‌های آنلاین یا حفظ ارتباط مجازی با مخاطبان، خاطرنشان می‌کند: اغلب گالری‌ها سایت دارند که مخاطبان می‌توانند از این طریق مروری بر آثار نمایشگاه‌های ارائه‌شده داشته باشند. در سایت گالری «گلستان» تمام نمایشگاه‌هایی که در چهار سال گذشته برگزار کرده بودیم، وجود دارد. اما اینکه الان یک نمایشگاه آنلاین بگذاریم کاری است که نیاز به برنامه‌ریزی درست و حسابی و از پیش تعیین‌شده دارد. در شرایط فعلی مردم می‌توانند به سایت‌های گالری‌ها مراجعه کنند و آثار را مورد بررسی قرار بدهند و در عین حال همه امیدوار باشیم که دوباره شرایط به حالت عادی بازگردد.

این گالری‌دار همچنین درباره نمایشگاه‌های هنری که قرار بود تا پایان سال برگزار شوند، اما به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا لغو شدند، می‌گوید: ما تا تاریخ ۲۶ اسفند سه نمایشگاه داشتیم که همه آنها لغو شدند. به هر حال درست نبود در این شرایط به فعالیتمان ادامه دهیم و آن زمان اعلام کردیم که از ۲۲ فروردین دوباره کارمان را شروع می‌کنیم. این در حالی است که ما همیشه فروردین را تعطیل بودیم، اما به ناچار تصمیم گرفتیم یکی از این نمایشگاه‌ها را در تاریخ ۲۲ فروردین برگزار کنیم. هرچند الان مطمئن نیستیم که اصلا بتوانیم چنین کاری را هم انجام دهیم. همچنین به طور کلی برنامه سال ۹۹ گالری گلستان قرار بود از ۲۹ فرودین تا ۲۰ اسفند برقرار باشد و تمام نمایشگاه‌ها نیز مشخص شده بودند، اما با در نظر گرفتن شرایط فعلی هنوز مشخص نیست بتوانیم طبق این برنامه پیش برویم.

گلستان در پایان سخنان خود یادآور می‌شود: همه ما ضرر دیده‌ایم. از منِ گالری‌دار که شغل کوچکی دارم گرفته تا شرکت‌های بزرگ، کارخانه‌ها، دفاتر مسافرتی و ... همه به شدت ضرر دیده‌ایم و در واقع این یک ضرر همگانی است که امیدواریم زودتر ختم و به‌خیر شود.

logo-samandehi