«صبا»، اولین دوره‌ی «کارگاه طنز» را برگزار می‌کند

«موسسه‌ی فرهنگی‌هنری صبا»، با همکاری «موسسه‌ی فرهنگی‌هنری آوای حنانه» در ادامه‌ی دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی خود، «کارگاه طنز» را با «همایون حسینیان» برگزار می‌کند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه‌ی فرهنگی‌هنری صبا ـ وابسته به فرهنگستان هنر ـ هنرجویان در دوره‌ی یکِ این کارگاه با:

۱) شگردهای طنزنویسی

۲) طنز موقعیت

۳) طنز عبارت‌محور و مبتنی بر عبارت

۴) نقیضه، نظیره، پارودی

۵) بداهه‌پردازی

۶) بزرگ‌نمایی، کوچک‌نمایی

۷) تضاد


دوره‌ی اول «کارگاه طنز» در ۱۰ جلسه‌ی ۳ ساعته ـ یکشنبه‌ها، ساعت ۱۶ تا ۱۹ برگزار می‌شود. شروع دوره‌ی یک از تیرماه بوده و علاقمندان و متقاضیان تا ۳۰ خرداد مهلت دارند تا جهت ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر با شماره: 09013717848 (پیام رسان whatsapp) و: 66487536 داخلی 205 تماس حاصل نمایند.


«همایون حسینیان» مدرس این کارگاه، با بیش از ۳۰ سال سابقه‌ی ادبی در تدریس، پژوهش، عضویت در شوراهای شعر و ادب، راه‌اندازی انجمن‌های ادبی مشهوری از جمله: «در حلقه‌ی رندان»، «شعر امروز: دهه‌ی ۷۰»، «انجمن ونداد»، «حلقه‌ی اندیشه»، اجرای مستمر نشست‌های ادبی در تهران و کرج، تحقیق در دیوان‌های چند شاعر کهن ایرانی، نگارش مقالات متعدد پژوهشی و ده‌ها فیلم، مستند، سریال و انیمیشن، هم‌اکنون سال‌هاست که در عرصه‌ی شعر و به‌ویژه شعر طنز حضوری حرفه‌ای، جریان‌ساز و جدی دارد. اشعار وی در انواع قالب‌ها از غزل و مثنوی و رباعی تا نیمایی و سپید و طنز در مجموعه‌های: «باغ ارغوان»، «قهوه قندپهلو»، «یک‌بغل کاکتوس»، «ایماژ»، «سه‌شنبه‌های نیاوران»، «جمهوری پنجره‌ها»، «کبریت کم‌خطر» و.... به چاپ رسیده است.


اولین دوره‌ی «کارگاه طنز» در محل تالار «حوض‌خانه» موسسه‌ی فرهنگی‌هنری و پژوهشی صبا به نشانی: خیابان طالقانی، ابتدای خیابان شهید برادران مظفر(صبا)، ورودی غربی، شماره 125 برگزار می‌شود.

logo-samandehi