علی فرامرزی بازهم باید صبر کند/ بروکراسی در ارشاد طرح‌ها را متوقف می‌کند

علی فرامرزی بازهم باید صبر کند/ بروکراسی در ارشاد طرح‌ها را متوقف می‌کندسعید فلاح‌فر (کارشناس امور هنری وزارت ارشاد) درباره اجرای طرح "تور دور سرزمینی" علی فرامرزی به خبرنگار ایلنا گفت: با ترتیب اولویتی که مدنظر آقای فرامرزی بود با استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، فارس و سیستان و بلوچستان مکاتباتی داشتیم.

او ادامه داد: دفاتر وزارت ارشاد در این استان‌ها هنوز پاسخ مشخصی به ما نداده‌اند و ما همچنان منتظر هستیم.

این کارشناس امور هنری در پاسخ به این سوال که آیا روند این برنامه طولانی نشده و آیا اجرای این طرح گرفتار بروکراسی اداری شده یا نه، گفت: دفاتر استانی برنامه‌های خاص خود را دارند و اگر قرار باشد برنامه‌ای از تهران به آن‌ها پیشنهاد شود باید برای آن برنامه‌ریزی کنند.

فلاح‌فر در این‌باره توضیح داد: با توجه به اینکه امکانات وسیعی در اختیار استان‌ها نیست برای فضای فیزیکی مورد نیاز و هزینه‌های احتمالی باید برنامه‌ریزی کنند.

او با بیان اینکه استان‌ها سیاست‌های فرهنگی خاص خود را دارند و هریک باتوجه به وضعیت فرهنگی استان؛ برنامه‌هایی را در نظر دارند، ادامه داد: ممکن است برای دفاتر ارشاد در استان‌ها برنامه‌های دیگری از اولویت برخوردار باشند و بررسی این مسائل زمان‌بر است.

این کارشناس هنری تصریح کرد: مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد سعی دارد این طرح را حمایت کند اما این مسئله به معنای آن نیست که استان‌ها موظفند آن را اجرا کنند.

فلاح‌فر با بیان اینکه ما امیدوار بودیم این برنامه را از شهریورماه امسال شروع کنیم، گفت: این مسئله منوط به این است که استان‌ها امکانات و تمایل به برگزاری داشته باشند البته ممکن است با این برنامه مخالفت نیز شود چراکه هر استانی برنامه‌های فرهنگی خاص خود را دارد.

او در پایان گفت: استان‌های نامبرده شده فاز اول این برنامه بودند که اگر به نتیجه نرسیم قطعا مکاتبات خود را با دیگر استان‌ها خواهیم داشت.

به گزارش ایلنا، قرار بود با همکاری سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طرحی با عنوان "تور دور سرزمینی" آثار علی فرامرزی نقاش برای بازدید مردم در دیگر نقاط ایران به نمایش درآید که این امر پس از کش‌وقوس‌های فراوان در تهران و موافقت این دو سازمان گرفتار بروکراسی اداری دفاتر وزارت ارشاد در شهرستان‌ها شده و همچنان منتظر پاسخ مساعد از سوی این دفاتر است.

logo-samandehi